Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vil signalet vaere sterkt nok?


Anbefalte innlegg

Jeg bor i et murhus i tyskland for öyeblikket. Mitt rom er i 3 etg, og routeren er i 1 etg. Routeren er ikke trädlös, men jeg önsker ä kjöpe et accesspoint (jeg vet ikke helt hva dette gär ut pä ennä) slik at jeg kan koble til min baerbare pc. Vil signalet vaere sterkt nok?

Og har noen et forslag til hvilken del jeg bör kjöpe til den ledige porten(hehe, accsesspont?)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bor i et murhus i tyskland for öyeblikket. Mitt rom er i 3 etg, og routeren er i 1 etg. Routeren er ikke trädlös, men jeg önsker ä kjöpe et accesspoint (jeg vet ikke helt hva dette gär ut pä ennä) slik at jeg kan koble til min baerbare pc. Vil signalet vaere sterkt nok?

Og har noen et forslag til hvilken del jeg bör kjöpe til den ledige porten(hehe, accsesspont?)?

7322256[/snapback]

 

Vanskelig å svare på, og kommer blant annet an på hvor mye stål som sementen er forsterket med.

Jeg vil tro at du må sette på en retningsbestemt antenne for at dine signal skal nå opp. Da er det en fordel at du kjøper et AP med kun en antenne (siden antenner koster en del). Ville anbefalt en WET54G.

Vær obs på at du får litt høyere ping ved trådløs overføring slik at spill ikke fungerer like bra (går på båndbredde, hvor du kun får 1/2 båndbredde av det linken opplyser. Eks: WET54G har 54mbit standard signal, men når bare opp med 12 mbit til deg og da har du kun 6 mbit effektivt...)

Kabel er uansett det beste, om du har mulighet til å legge opp dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...