Gå til innhold

AMD Turion™ 64 X2 eller Intel Core Duo T2300


Madzy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, Jeg ville gått for pc nr 2.

 

Altså den med core 2 prosessor. Kanskje ville jeg fylt på med en ekstra minnebrikke også, skjermkortet tar jo 512mb av rammen, men dette kan jo gjøres senere :)

 

Mvh

amdme

7320727[/snapback]

 

Dedikert skjermkortminne betyr vel at den har eget minne til skjermkort og ikke tar av rammen?

Lenke til kommentar
Hei, Jeg ville gått for pc nr 2.

 

Altså den med core 2 prosessor. Kanskje ville jeg fylt på med en ekstra minnebrikke også, skjermkortet tar jo 512mb av rammen, men dette kan jo gjøres senere :)

 

Mvh

amdme

7320727[/snapback]

 

Dedikert skjermkortminne betyr vel at den har eget minne til skjermkort og ikke tar av rammen?

7320895[/snapback]

 

Mener absolutt at det betyr at x antall MBram er dedikert til skjermkortet.

I dette tilfellet er det 1024mb ram i pc´en der halvparten er dedikert/tildelt skjermkortet, dvs skjermkortet kan benytte opptil 512mb av pc´ens ram ved behov.

 

correct me if im wrong :!: men jeg tror jeg har rett her, elkjøp og andre kjeder er jo også "flinke" til å selge slike løsninger :innocent:

Lenke til kommentar

Mener absolutt at det betyr at x antall MBram er dedikert til skjermkortet.

I dette tilfellet er det 1024mb ram i pc´en der halvparten er dedikert/tildelt skjermkortet, dvs skjermkortet kan benytte opptil 512mb av pc´ens ram ved behov.

 

correct me if im wrong :!:  men jeg tror jeg har rett her, elkjøp og andre kjeder er jo også "flinke" til å selge slike løsninger :innocent:

7320986[/snapback]

 

Tror du har feil her!! PC-en her bruker et nVidia GeForce Go 7600 dedikert skjermkort, og skjermkortet har etter det jeg vet eget minne.

 

Ellers er HP Pavilion dv9041ea/AMD Turion X2 TL52 også et brukbart alternativ (2 000 kr billigere).

Lenke til kommentar
Hei, Jeg ville gått for pc nr 2.

 

Altså den med core 2 prosessor. Kanskje ville jeg fylt på med en ekstra minnebrikke også, skjermkortet tar jo 512mb av rammen, men dette kan jo gjøres senere :)

 

Mvh

amdme

7320727[/snapback]

 

er prosessor viktigere til spill enn ram? :hmm:

Lenke til kommentar
Så hvilken pc bør jeg kjøpe synes dere? :hmm:  :hmm:

 

Takk for alle svar!

7322127[/snapback]

 

Du velger ikke HP Pavilion dv8336ea/Core Duo T2300 etter min mening. Denne har forrige versjon CPU (32-bit). Selv om 64-bit gir liten ytelsesøkning i dag, er det fordeler knyttet til dette på sikt. Er pris viktig velger du HP Pavilion dv9041ea/AMD Turion X2 TL52, men prøv å få oppgradert minne til 2 GB. Ellers er HP Pavilion dv9060ea/Intel Core2 T5500 den best spesifiserte, men også her bør man søke å få byttet minne til 2 GB, men prisen er også den høyeste.

 

I og med at dette er såpass stor PC, regner jeg med at batteritid er mindre viktig.

Lenke til kommentar
Så hvilken pc bør jeg kjøpe synes dere? :hmm:  :hmm:

 

Takk for alle svar!

7322127[/snapback]

 

Du velger ikke HP Pavilion dv8336ea/Core Duo T2300 etter min mening. Denne har forrige versjon CPU (32-bit). Selv om 64-bit gir liten ytelsesøkning i dag, er det fordeler knyttet til dette på sikt. Er pris viktig velger du HP Pavilion dv9041ea/AMD Turion X2 TL52, men prøv å få oppgradert minne til 2 GB. Ellers er HP Pavilion dv9060ea/Intel Core2 T5500 den best spesifiserte, men også her bør man søke å få byttet minne til 2 GB, men prisen er også den høyeste.

 

I og med at dette er såpass stor PC, regner jeg med at batteritid er mindre viktig.

7322460[/snapback]

 

Hvordan kan jeg oppgradere den senere??

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg oppgradere den senere??

7324747[/snapback]

 

Jeg regner med at du mener oppgradering av minne. Kjøpe nytt og sette det inn. Kurant, men eksisterende minne kan ikke brukes, pga bare 2 SO-DIMM plasser (DDR2), og maskinene med 1 GB bruker 2 x 512 MB moduler. Derfor ta kontakt med Netshop med spørsmål om hva prisen blir med 2 GB minne. Ser jeg på priser på DDR2 SO-DIMM burde pristillegget være ca 1 000 kr.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...