Gå til innhold

AMD Turion™ 64 X2 eller Intel Core Duo T2300

Madzy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å kjøpe bærbar spill pc.. på den pc'en skal jeg spille BF2.

jeg har funnet en pc som hadde 1,66ghz..bf2 krever 1,7ghz. Må jeg ha en pc med over 1,7ghz for å spille BF2? Eller går det greit med 1,66? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Jeg ville gått for pc nr 2.

Altså den med core 2 prosessor. Kanskje ville jeg fylt på med en ekstra minnebrikke også, skjermkortet tar jo 512mb av rammen, men dette kan jo gjøres senere :)

Mvh

amdme

Skrevet

Altså den med core 2 prosessor. Kanskje ville jeg fylt på med en ekstra minnebrikke også, skjermkortet tar jo 512mb av rammen, men dette kan jo gjøres senere :)

Mvh

amdme

7320727[/snapback]

Dedikert skjermkortminne betyr vel at den har eget minne til skjermkort og ikke tar av rammen?

Skrevet

Mvh

amdme

7320727[/snapback]

Dedikert skjermkortminne betyr vel at den har eget minne til skjermkort og ikke tar av rammen?

7320895[/snapback]

Mener absolutt at det betyr at x antall MBram er dedikert til skjermkortet.

I dette tilfellet er det 1024mb ram i pc´en der halvparten er dedikert/tildelt skjermkortet, dvs skjermkortet kan benytte opptil 512mb av pc´ens ram ved behov.

correct me if im wrong :!: men jeg tror jeg har rett her, elkjøp og andre kjeder er jo også "flinke" til å selge slike løsninger :innocent:

Skrevet

Dedikert minne betyr at skjermkortet har eget minne. Dersom det heter shared (delt) er det delt med datamaskinens ram.

En annen variant er HyperMemory, der skjermkortet har X antall MB ram, men kan hente inn Y MB ram fra hovedminnet i tillegg..

Skrevet

Mener absolutt at det betyr at x antall MBram er dedikert til skjermkortet.

I dette tilfellet er det 1024mb ram i pc´en der halvparten er dedikert/tildelt skjermkortet, dvs skjermkortet kan benytte opptil 512mb av pc´ens ram ved behov.

correct me if im wrong :!:  men jeg tror jeg har rett her, elkjøp og andre kjeder er jo også "flinke" til å selge slike løsninger :innocent:

7320986[/snapback]

Tror du har feil her!! PC-en her bruker et nVidia GeForce Go 7600 dedikert skjermkort, og skjermkortet har etter det jeg vet eget minne.

Ellers er HP Pavilion dv9041ea/AMD Turion X2 TL52 også et brukbart alternativ (2 000 kr billigere).

Skrevet

Mvh

amdme

7320727[/snapback]

er prosessor viktigere til spill enn ram? :hmm:

Skrevet
Så hvilken pc bør jeg kjøpe synes dere? :hmm:  :hmm:

Takk for alle svar!

7322127[/snapback]

Du velger ikke HP Pavilion dv8336ea/Core Duo T2300 etter min mening. Denne har forrige versjon CPU (32-bit). Selv om 64-bit gir liten ytelsesøkning i dag, er det fordeler knyttet til dette på sikt. Er pris viktig velger du HP Pavilion dv9041ea/AMD Turion X2 TL52, men prøv å få oppgradert minne til 2 GB. Ellers er HP Pavilion dv9060ea/Intel Core2 T5500 den best spesifiserte, men også her bør man søke å få byttet minne til 2 GB, men prisen er også den høyeste.

I og med at dette er såpass stor PC, regner jeg med at batteritid er mindre viktig.

Skrevet
Så hvilken pc bør jeg kjøpe synes dere? :hmm:  :hmm:

Takk for alle svar!

7322127[/snapback]

Du velger ikke HP Pavilion dv8336ea/Core Duo T2300 etter min mening. Denne har forrige versjon CPU (32-bit). Selv om 64-bit gir liten ytelsesøkning i dag, er det fordeler knyttet til dette på sikt. Er pris viktig velger du HP Pavilion dv9041ea/AMD Turion X2 TL52, men prøv å få oppgradert minne til 2 GB. Ellers er HP Pavilion dv9060ea/Intel Core2 T5500 den best spesifiserte, men også her bør man søke å få byttet minne til 2 GB, men prisen er også den høyeste.

I og med at dette er såpass stor PC, regner jeg med at batteritid er mindre viktig.

7322460[/snapback]

Hvordan kan jeg oppgradere den senere??

Skrevet (endret)
Hvordan kan jeg oppgradere den senere??

7324747[/snapback]

Jeg regner med at du mener oppgradering av minne. Kjøpe nytt og sette det inn. Kurant, men eksisterende minne kan ikke brukes, pga bare 2 SO-DIMM plasser (DDR2), og maskinene med 1 GB bruker 2 x 512 MB moduler. Derfor ta kontakt med Netshop med spørsmål om hva prisen blir med 2 GB minne. Ser jeg på priser på DDR2 SO-DIMM burde pristillegget være ca 1 000 kr.

Endret av Bolson

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...