Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Blue screen" ved oppstart?


Anbefalte innlegg

Hei oftere og oftere får jeg bluescreen ved oppstart på min bærbare Toshiba. Den kommer akkurat når jeg skal inn i windows. Har testet det meste. inkl flere reinstalleringer av windows (forskjellige versjoner tilogmed). Feilmeldinga er BAD_POOL_HEADER.

 

Her er et bilde av bluescreenen post-3581-1163840302_thumb.jpg

 

noen som kan hjelpe meg?

Endret av tovalb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter et søk på google:

 

Cause:

 

This issue can be caused by any of the below reasons.

 

1. Corrupt boot files on the computer.

2. Settings for hard disk drive are not correct.

3. Floppy diskette or CD in computer causing issue.

4. Boot devices not set properly.

5. BIOS corrupt or misc. setting not set properly.

6. Connections loose or disconnected.

7. Bad Hard disk drive or other bad hardware.

Lenke til kommentar

Du VelleValle. Takker så mye for ditt forsøk på hjelp men tror du er ute å sykler

litt på en blåbærtur. Skjermoppløsningen er vel ikke grunnen for at skjermen blir blå. (i dette tilfellet)

 

on topic. Hadde et trådløs kort i som jeg trodde kunne være problemet men fremdeles blåskjerm etter fjerning av dette

Lenke til kommentar

Sitat:

 

BAD_POOL_HEADER Blue Screen Of Death on bootup and have a NetGear wireless network card in your machine, then remove it. More than likely this will allow you to boot. I've also heard of some LinkSys wireless network cards causing this same error as well. As of the writing of this article, there are no new drivers from either LinkSys or NetGear. I've also been unable to find any support on their site about the issue. If your NetGear card uses the Atheros chipset, then you may be able to use those drivers to get back up and running.

 

Note: If you still can't boot even with the card removed, or into safe mode, you'll need to use the recovery console to disable the driver.

 

The Indexing Service will, on occasion, also cause SP2 to crash. I suspect that machines that start to exhibit this symptom after having SP2 installed have greater underlying issues. Anyway, to stop the indexing service from running, then click Start->Run type services.msc, and click OK.

 

Services.jpg

 

Double click the Indexing Service and set the startup type to either manual, or disabled. By default, I believe it's manual. (You'll notice on this machine it's not running, and is set to manual. I haven't changed the setting at all. Also, this machine is running SP2) If your machine BSOD's upon bootup, then you'll likely have to boot to safe mode to change this. You can also disable the Indexing Service using msconfig, however, it's generally better practice to do it the services.msc way.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...