talisar Skrevet 13. november 2002 Skrevet 13. november 2002 Sitter her med et MSI K7T Turbo hovedkort, som har en søt liten Promise FastTrak100 (PDC20265) raid kontroller integrert. I følge manualen skal det gå å sette HDD til slave, og bruke IDE3/IDE4 som vanlig ATA kontroller, men dette fungerer dårlig. Noen som har erfaring med dette? Får ikke satt opp diskene på andre måter enn i en Raid0 stripe, og det er jo ikke det jeg vil. Noen som har gjort tilsvarende?
Kjetil Lura Skrevet 13. november 2002 Skrevet 13. november 2002 Har du prøvd å skrue av raid funksjonen i bios? Har ikke prøvd det selv på mitt msi kort. Eg kjører på ata33 på mine ata66/100 diskene
talisar Skrevet 14. november 2002 Forfatter Skrevet 14. november 2002 Dette kortet har ingen mulighet for å disable onboard biosen. En løsning jeg forsøkte var å sette de to 43.2 gb diskene opp som to raidarrays, men da fikk jeg en på 85.9gb og en på 43.2 :smile: Og jeg fikk ikke formatert de. MSI skriver at diskene må stå som SLAVE for at ide3/ide4 skal kunne fungere som vanlige disker. Frustrerende merkelig det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå