Gå til innhold

Guide: Fjerne dekslet på DVD-ROM


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har laget en liten lettfattelig guide til hvordan man kan fjerne fronten på en DVD-/CD-ROM. Jeg har brukt ND-3550 til å vise dette med. Men vær obs på at noen fronter er laget for å SITTE FAST!

 

1.

Ta den ut av kabinettet. Med åpnet skuff!

 

2.

Om du har tatt den ut allerede lukket, har du to muligheter til å åpne den:

I(Standard)

Ta en binders og rett den ut. Stikk den inn i det lille hullet i fronten. Det finnes på forskjellige steder avhengig av modell og merke. Press til skuffen kommer litt ut, deretter drar du resten.

 

II(Alternativ)

Har du plukket PC-en fra hverandre (slik som jeg gjorde da jeg skrev denne) anbefaler jeg denne guiden som viser deg enkelt hvordan du kan jumpstarte PSU-en.

Du tar bare en binders og putter hver av endene - også kalt "jumper" i 4. og 5. pinne øverst til venstre når du holder den med klemma opp. Har du 24-pins kontakt, er det samme prosedyre. Koble spilleren/brenneren til og skru på. Skru av strømforsyningen. Du kan nå åpne drevet.

Obs: Ikke fjern bindersen med en gang da den er ladet med strøm. La den så i minst 20 minutter før du fjerner den. Gjerne enda lenger.

 

3.

Nå som den er åpnet kan du begynne.

guide009bo6.th.jpg

 

4.

Se på (det dårlige) bildet oppunder kanten. Der er det "klips" som holder saken på plass:

guide003mf7.th.jpg

 

5.

Bare press dem opp og ut. Da glir den lett av:

guide005wr2.th.jpg

 

6.

Nå kan du presse et lite skrujern på de som holder fronten på plass:

guide006bn7.th.jpg

 

guide007ed2.th.jpg

 

6.

Når det er gjort, glir fronten lett av:

guide008kt8.th.jpg

 

Dada! Ferdig!

Endret av eguliano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...