Gå til innhold

Leter etter ny musikk, rock/hard-rock.


haarod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motorpsycho har en del hard musikk som er en god blanding av hardrock, hardcore og thrash metal. Spesielt de tidlige albumene, da det nye er ganske psykedelisk og kanskje ikke så hardt. Lobotomizer og Demon Box er ganske kule album. Hør Feedtime, da finner du ut om det er noe for deg.

 

Noen band som for hardrock/rock/bluesrock er Led Zeppelin, Jimi Hendrix Experience, Deep Purple, AC/DC, Black Sabbath. Dire Straits er også kult hvis du liker litt rolig og avslappende rock. Hvis du er litt progressiv av deg er Pink Floyd og King Crimson gode band å starte med. Gjelder for øvrig for The Mars Volta også. Jeg vil også anbefale det norske bandet Gluecifer, som har en ganske kul sound.

 

Sjekk også ut Danko Jones. Ganske kul rock med en veldig tøff vokal. Dance er den beste IMHO. Alice In Chains er grunge med også bra lydbilde.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Motorpsycho skal sjekkes ut, men har hørt om de aller fleste andre du nevnte. Veldig bra musikk, men er ikke akkurat det jeg er ute etter nå. Danko Jones skal også sjekkes ut.

 

På lista di MovieGuy var de tmye ukjent for meg, og det kan jo være bra.

 

Takk for tips, kommer tilbake med mine meninger.

 

Fortsett å sleng inn forslag.

Lenke til kommentar

Foo Fighters you say.. Prøv Red Hot Chili Peppers, System of a Down, Nirvana og Queens of the Stone Age.

Audioslave er veldig likt. Hvis du liker Rolling Stones er det stor sjanse for at du liker The Beatles, og kanskje litt hardere band som Deep Purple og AC/DC.

 

Er også ute etter veldig hard/rå musikk, men ikke metal.

El Caco er norsk band som jeg har to veldig bra album av, de spiller ganske heavy stoner. Så har vi Turboneger, bra punk-rock med trøkk! Ellers så vil jeg anbefale Amulet, Big Bang, Katatonia, Nullskattesnylterne og Johndoe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...