Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for å overføre HD signaler best?


Ziaka

Anbefalte innlegg

VGA-tilkobling gir *dårlig* bilde sammenlignet med digitale tilkoblinger. Da blir signalet gjort analogt, sendt til tv-en og gjort digitalt. Samme med komponent. DVI/HDMI er den optimale måten å sende et HD-signal til en flatskjerm.

7301925[/snapback]

Jeg ser ikke forsjellen på min 27" lcd :p

Men kan jo være øya mine som er noe galt med :p

 

*hvor er det best og se dvd? Datamaskinen(med vga D-sub) eller dvd spilleren med scart til tven?

7301942[/snapback]

 

Visst er DVI bedre enn VGA, men forskjellen er normalt beldig liten. Det du merker mest er at det kanskje er en ørliten bit mer støy i bildet på VGA, men det hadde vært vanskelig å skille i en blindtest tror jeg, og hvermansen hadde sikkert ikke sett forskjell, selv om det sto to skjermer side ved side.

 

Med andre ord så er det ingen grunn til neglebiting selv om du av en eller annen grunn ikke har mulighet til å kjøre en rent digital overføring. Forskjellen er liten. Spesiellt på 720 og lavere.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
VGA-tilkobling gir *dårlig* bilde sammenlignet med digitale tilkoblinger. Da blir signalet gjort analogt, sendt til tv-en og gjort digitalt. Samme med komponent. DVI/HDMI er den optimale måten å sende et HD-signal til en flatskjerm.

7301925[/snapback]

Ha ha ! den var god .. Hvis du ser forskjell på vga og dvi på en storskjerm. :p

Lenke til kommentar

Jeg ser tydelig forskjell på digital og analog overføring :)

Og jeg vet ikke om min 100" lerret via en 720p projektor teller som storskjerm?

 

Dagens flatskjermer er stort sett digitale, og må derfor gjør om analog til digtial. konverteren her er av ymse kvalitet, og for å få optimalt bilde unngår man dette via digital overføring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...