Gå til innhold

AMD - Varmerekord


tintin77

Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-13 13:15, skrev Cueball:

........


Dersom noen kan dokumentere at jeg tar feil (at en AMD xp prosessor blir skadet av 78 grader celsius) takker jeg for den informasjonen (Det kan spare meg noen kroner)


 

 

http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm

 

Dene siden tar for seg hva de forskjelige prosessorene takler av varme.

 

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-11-27 14:59 ]

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det står faktisk på amd sin hjemmeside at maks belastning på AMD T Bird 1 Ghz er 90 grader.

 

Så et lite hopp opp på 80-82 grader vil jeg ikke kalle en nær døden opplevelse engang, men jeg tviler på at cpu’en får særlig lang levetid ved slike temperaturer.

 

De sies forøvrig at temperaturer på over 60/70 grader over lang tid vil redusere levetiden på AMD’en, uten at jeg kan garanter at dette stemmer.

Lenke til kommentar

Kjørt en Athlon 1600 selv på opptil 70 grader. Synes det er i meste laget, men det har nok med for høy temperatur i kabinettet. 4 disker samt cd-rom og cd-brenner genererer litt varme, og viften i døren funket ikke. Med AMD må man sørge for skikkelig kjøling ellers kan det gå galt.

Lenke til kommentar
Har sjøl en athlon xp-cpu. jeg kjøpte den i god tro, men hadde jeg bare visst hvilke problemer det skulle by på hadde valgt Intel, tiltross for at du får mye mindre for penga. Når det gjelder varmerekorden din, så har jeg ikke vært så langt unna den. men det som gjør det enda mer imponerende er at det var med vifte. på det værste var tempen oppe i 74celcius. det mest utrolige var at maskina holdt seg. ikke rart t jeg mistenkte at det var et eller annet galt med vifta. men jeg kunne ikke fatte hva. derfor sendte jeg inn vifta til sjekk der jeg hadde kjøpt den. men sejølsagt ble den borte i posten. dermed ble jeg nødt til å kjøpe en ny en. da trodde jeg mine problemer var løst. men, nei da! tempen ble naturlignok lavere, siden det var en langt kraftigere vifte, men 60 grader er alt for høyt til at maskina kan gå stabilt. jeg skjønner ikke hva som er problemet, men det må være noe med cpu'en. det betyr vel at det blir en enda dyrere fornøyelse å satse på AMD. derfor har jeg erklert meg selv som offisiell AMD-hater!

 

amd cpuer har høye temperaturer og det er normalt. Rart at den ikke gikk stabilt på 60grader...

har flere amd cpuer og de går stabilt har en 1,2ghz som ligger på 40-50 og en 1,7 på 50-60 begge går bra og stabilt..

Lenke til kommentar

Har en Duron 700, som jeg fikk på 86C da hadde jeg CPU vifte på (som takler opp til Duron 2200 mhz) og en 92 mm Delta vifte oppå, begge på fullt...

Dette var da jeg slo på maskinen, og btw jeg har to 60 mm bak CPU vifta, to 80 mm rundt omkring og en 40 mm under skjermkortet... Hva var feilen, jo det lå den ledning imellom DIE (kjerna til prosessor) og ribba...

 

Men den overlevde :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...