Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Er det noen som vet om et bra program til å ta opp lyd? Det beste hadde vært om lydopptakene hadde blitt lagret som AIFF-filer, men det er ikke noe must. Grunnen til at det formatet er ønskelig er fordi jeg skal bruke lydene i filmredigeringsprogrammet Final Cut, som liker det formatet best. (Ja, jeg vet at Final Cut er til Mac, men jeg har begge deler :!: )
-Jungeldyret Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Du kan ihvertfall bruke Audacity. Det er egentlig et lydredigeringsprogram, men du kan ta opp med det også. Siden du ikke skrev om du ville ta opp med mic eller fra selve pcen regner jeg med at det var mic. Har dårlig tid, så google it.
-Jungeldyret Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 (endret) *Dobbelpost pga. treg server.* Endret 14. november 2006 av xerminx
DawnDusk Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Hei! Jeg vet ikke om dette programmet har de funksjonene du leter etter, men du kan jo gi det et forsøk. Det heter RecordPad og koster $28.80 hvis du bestiller før i morgen ($56 er vanlig pris). Programmet funker til Windows og Mac OS X. Lykke til!
Gjest Slettet+98128394 Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Takk for svar. Jeg bruker selvfølgelig mic ja. Har så vidt testa audacity og det ser ut til at det funker bra. det finnes også til mac og kan lagre i aiff.
-Jungeldyret Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Takk for svar. Jeg bruker selvfølgelig mic ja. Har så vidt testa audacity og det ser ut til at det funker bra. det finnes også til mac og kan lagre i aiff. 7284310[/snapback] Høres bra ut! Men husk at hvis du vil konvertere til .mp3 så må du laste ned en codec. Men den finner du på hjemmesiden, hvis jeg ikke husker feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå