E.T Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Heisann, jeg har en liten bærbar PC med vanlig SPFID lydutgang, en S-videoutgang og en DVI utgang. Jeg har en helt vanlig TV på et par år. Denne har 2 SCARTinnganger, antenneinngang, og lyd/bilde/tingtang i front. Kunne noen komt med forslag om hva slags kabler jeg trenger for dette lille "prosjektet"? Planlegger litt stueunderholdning ettersom jeg fant ut at PCen har media center edition og fjernkontroll Takker for all hjelp MVH Erlend
Boye Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Kan anbefale at du bruker SVideo fra laptop til TV. Hvis du mangler denne inngangen på TV, ta en titt hos Clas Ohlson, Biltema eller liknende for en SCART adapter/kontakt som kan ta SVideo inngang. Ofte kommer adapterene med en inn/ut bryter f.eks. Når du skal bytte til TV utgangen, kan du enten kjøre TV skjermen som extended (høyre klikk på skrivebordet, gå inn i skjermvinduet og velg skjerm #2)...eller rett og slett skifte utgang slik at LCD skjermen skrus av og TV bildet vises istedenfor. Deretter tar du en COAX/optisk kabel (avhengig av laptop SPDIF utgang) direkte til forsterker. Selv bruker jeg AC3filter til å håndtere AC3/DTS lyd for filmer, slik at MP3 og liknende blir håndtert av maskinen mens AC3/DTS blir håndtert av forsterker. Case closed Det eneste du må ha i bakhodet er at SVideo/kompositt (enkel gul plugg hvis SVideo svikter) strengt talt ikke bør kjøres over 800x600, faktisk ville jeg anbefalt at du holdt deg på 640x480 pga. den dårlige kvaliteten man får ved SVideo tilkobling fra data over til et TV. Et LCD TV eller en projektor f.eks. har ikke disse problemene, ettersom man da kobler disse til direkte via VGA eller DVI som en helt vanlig PC skjerm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå