Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Skifte girkasse, Hyundai Sonata 96?


RPA

Anbefalte innlegg

Har en 1996 Hyundai Sonata 1.8GL som girkassen bør byttes på.

Dette ville komme på ca 20000 i følge verksted.

 

Bilen er gått 155000Km og har en middels kraftig bulk på ene bakdøra. Bilen har A/C og sentrallås men ikke ABS-bremser.

 

Har sett tilsvarende biler som selges for mellom 30- og 50 000kr med ABS. Dermed blir spørsmålet om det vil lønne seg å skifte girkasse for evt å selge bilen, eller om det er like greit å selge bilen som den er?

Endret av RPA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva du vil koste på bilen er opptil din egen samvittighet og hvor glad du er i den :) Om girkassa hadde ryki på min bil, og det hadde kosta 15-20 lapper å årne det, så hadde jeg gjort det. Selvom bilen er verdt 40 lapper. Jeg har lyst å ha bilen lenge uansett hva som skjer..

 

Hør med et værste som overhaler manuelle girkasser, koster mest sannsynelig under 20k. Rundt 10 +- er vel vanlig for manuelle kasser. Automatkassser koster betydelig mer å reparere.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Audi 100 har jo nokså høy bruktbilverdi selv for de som er såpass gamle som en -93, Har den en del utstyr, servicehefte, godt vedlikeholdt og kjempefin så er den verdt en del. Selges den med nyoverhalt girkasse og evt. motor så regner jeg med at man får en del ja.. 60+ tenker jeg..

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var bilen tilbake fra reperasjon. De skiftet en del lager i girkassen samt clutch og noe småtterier. Bortsett fra lagrene var det ingenting som feilte den. Reperasjonen kom på totalt 16800kr så det ble ikke så galt som fryktet

 

Takker for alle tipsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...