Gå til innhold

Boot any PPC linux distro on your PS3!


Knebel

Anbefalte innlegg

Vi begynner vel å bevege oss ut over det en konvensjonell konsoll vanligvis benyttes til, og vi burde vel egentlig begynne poste på Programvare forumet.

Uansett, det er store nyheter for oss som ønsker å benytte vår PS3 (når den tid kommer omsider en dag) til mer enn å spille BD filmer og spill.

Det er blitt utgitt kernel patcher og en bootloader som gjør at du kan benytte en hvilken som helst Linux distro med PowerPC (PPC) build på PS3.

 

Av de vanligste som støtter PPC:

Ubuntu

Fedora Core

SUSE (Paid) / openSUSE (Free)

Gentoo

 

http://ps3.qj.net/Kernel-patches-and-docum...pg/49/aid/72608

 

Jeg tror dette sammen med spredte utsagn om at BD spilleren leverer i massevis vil ha en del å si for salget til PS3. Man henter inn helt nye markeder her.. :yes:

 

EDIT: Legger forøvrig til en link fra PS3forums som har et sammendrag av en tråd fra AVSforums hvor PS3s BD avspilling beskrives med lovord.

http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=38697

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Artig, hadde vært morsomt med Ubuntu på konsollen  :) 

Men siden man allerede har en PC som klarer dette, hva bruker man det til? Kan man f.eks bruke det til å spille av divx og andre filer maskinen egentlig ikke støtter? I såfall er det meget kjekt!

7272782[/snapback]

 

Media center baby

7272840[/snapback]

 

Linux som MediaCenter er ikke akkurat mitt førstevalg, men dersom det funker bra er det vel ikke noe å si på det nei :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm dreambox kjører jo linux, så jeg vil da tørre å påstå at PS3 kan muligens gjøre det samme som den med linux installert.

Det er ikke helt lovlig da, men boksen er lov.

Men den kan brukes ulovlig.

 

Dette er iallefall en fantastisk nyhet, alt i et maskin spør du meg.

7273157[/snapback]

 

Dreamboxen er temmelig veik til å kjøre annet enn det den er laget for i linux. Den har spesialisert chipset for å dekode mpeg2, men noen andre videokodek har den rett og slett ikke prosessorkraft til å takle. Hadde man slengt en satelitt tuner og en kortleser/evt PCMCIA slot ville man muligens kunne gjort det samme ja.. ;)

 

Man for all del, Dreambox er genial til sitt bruk, og gjør det meste når det gjelder satelitt TV for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...