Gå til innhold

Rollespill som passer en 12 åring

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var rundt 12 fikk jeg Neverwinter Nights for første gang. Jeg ble forelska i det spillet med en gang. Men vil ikke anbefale det om hu ikke kan endel engelsk. for det er ganske mye prating og histore som du nesten trenger for å få utbytte av spillet.

Men fable er et bra spill vil jeg tro.

Skrevet

Jeg er 13 og spiller en god del rollespill.

Jeg ville ikke kjøpt Guild Wars.

Guild Wars er ikke å regne som et fullverdig Rollespill men mer som et Hack N' Slash spill.

Jeg spilte også en del Runescape en stund du kan kansje kjøpe henne Medlemskap så kn hun spille i hele Runescape verdenen mn d koster 40kr i måneden.

Anbefaler Star Wars: Knights Of The Old Republic........

Jeg lærte meg utrolig mye Engelsk av og spille Runescape...

Skrevet
Hei!

Det nærmer seg jul, og trenger litt hjelp til valg av spill til jentungen.

Maskinvaren er som følger:

AMD Sempron 2800, 1,6 Ghz

1 gig DDR Ram.

ATI 9800, "all in Wonder"

Hun har spilt mye Sims 2, og spiller akkurat nå endel "Runescape" på internett (Tror det er et rollespill av et eller annet slag...litt usikker på akkurat det der).

Tenker derfor på noe innenfor denne sjangeren.

Har vurdert WoW, men ønsker ikke å betale månedlige "avdrag"!

Også sett på Oblivion,men der var aldersgrensa 16+.( Samt at HW er litt svak?)

Er ikke så orientert innenfor rollespill...noen gode forslag mottaes derfor med takk  :)

FC

7270476[/snapback]

Oblivion er definitivt for krevende for HWen ja.

Guild Wars er veldig gruppebasert, hun bør derfor kunne snakke engelsk sånn noen lunde(kommunikasjon i gruppen) pluss kunne spille ok(for å unngå at folk blir sure på henne pga. at hun ødelegger for gruppen osv.). Guild Wars er mye mer basert på spillerens ferdigheter enn f. eks. Runescape, der man kan kverke det meste med en god nok rustning og et bra nok våpen, uten å ha spilt noe før. Guild Wars er ikke akkurat vanskelig, men det er som sagt noe ganske forskjellig fra Runescape.

Som sagt kan man lære mye engelsk av spill, men hvis det er målet ville jeg styrt unna MMORPG spill, siden det ofte brukes mye slang og forkortelser i denne genren. Eks: sorry=sry, be right back=brb, the=teh osv.

Jeg ville også vurdert om rollespill er rette typen spill for henne, Sims 2 er et simulator-spill, og Runescape er noe veldig mange i hennes alder er innom da dette er gratis. Dessuten kan man løpe rundt og gjøre bare "fredelige" ting i Runescape, jeg mener da at man kan løpe rundt og bare lage mat osv, hvis det er dette hun synes er gøy med Runescape vil hun ikke like for eksempel Guild Wars, da dette ikke går an der.

I tillegg har Runescape litt av den samme avhengighetsskapende greien som WoW har, så det er mulig hun bare har lyst å spille akkurat det for øyeblikket. Da kan kanskje det hun synes er gøyest være å bli "member", altså betale ca. 40kr måneden for å få mer innhold osv. Dette kan selvfølgelig også føre til at hun blir sittende og spille Runescape en laaang stund...

Martin :p

Skrevet

Kjøp Drømmefall, du.

Det vil falle i smak hos henne. Når jeg ser hva hun har spilt, og hennes alder, - ikke hør på de blodige voksne karene her inne. Sørg for at 12-åringen får en god opplevelse. Det fortjener hun sikkert.

Lykke til da. Og god jul til tulla di.

Skrevet (endret)

Hvis du vil oppdra hu til å bli en avsosial bortkjemt drittunge så er vel WoW å anbefale...

Ellers skulle vel Guild Wars, Neverwinter Nights 2 og Drømmefall gå greit.

PS: Nevøen min som er 6 år ELSKER å spille San Andreas når han er på besøk XD hahaha

Ikke gjør som meg :p

Endret av Camper_killer
Skrevet

Hei! Jeg har et spill du burde prøve til din datter! Det heter flyff. Her er nett-addressen:http://flyff.gpotato.com/ Jeg har også prøvd runescape men det begynte og bli kjedelig...

Håper du prøver det=]

Hilsen meg.

Skrevet
Hvorfor har ingen sagt Counter-Strike før?:| det er jo det ultimate spill xD:D:D:D

er helt forelska i CS

7291147[/snapback]

Fordi Counter-Strike er et FPS (First Person Shooting) spill, og ikke noe RPG spill.

Tilbake til saken, jeg ville tro at Drømmefall kan være et godt alternativ :)

Skrevet

Prøv ett av Heroes of Might and Magic.

Passer nesten alle aldre(ikke de som er 10 år og nedover)har hatt mye god tid med disse spillene. Men da råder jeg deg til å prøve nummer 3 og 5.

For all del ikke nummer 4, dårlig som bare fy.

Skrevet

Takker for alle innspill/synspunkter/kommentarer o.s.v :thumbup:

Heller mer og mer over til "drømmefall", greit med norsk tale m.m.

En av grunnene til at hun spiller endel Runescape, er at de er en gjeng med venninner som spiller i lag og møtes online. Kanskje like greit at de får fortsette med det...må vel kanskje etter hvert bite i det sure eplet og la henne gå for member også.

Selv skal jeg kose meg med Medieval2 Total War til jul :D

(Venter bare på den nye PC'en :dribble: )

FC

• 1 måned senere...
Skrevet

Hva med kingsofchaos.com, dritlett spill. ganske morsomt og ikke tidkrevende, selv anbefaler jeg cs 1.6, det er 16 års aldersgrense da, jeg er ikke 16, og jeg får ikke traumer akkurat, men det er jo litt fra person til person kanskje... :)

• 1 år senere...
Skrevet

HM du kunne jo ha kjøpt WoW, og et Game Card 60 dager. Men det er vel for sent nå :p

OG JA jeg vet dette er litt seint, men han kan kjøpe i bursdags presang :p

Skrevet
Zelda! :D Vel, egentlig adventure med masse rpg elementer da :)

Spilte det selv på den tiden.

Zelda er vel egentlig ikke RPG, i den tradisjonelle måten å klassifisere spill. Men saken er at jeg har mye større rollespill-følelse på Zelda enn alle andre 'ordentlige' RPGer fra japan jeg har prøvd.

Ligger vel i det at på Zelda føler jeg at jeg virkelig er Link, mens i JRPGer styrer jeg bare en forutbestemt rolle, med egne motiver og følelser.

EDIT: Men OP spør om spill til PC, så det blir vel off topic.

Spilte 16 års grense spill når jeg var 12 tho.

Kjøp oblivion, ikke særlig voldelig, stygt språk er det heller ikke. Husker også en Kids mod til oblivion som ga forskjellige endringer sånn at det ble rettet mot mindre barn :p

Skrevet

WoW er ikke d lureste du kan velge sier jeg bare.. 12 åringer har lett av å bli lei eller avhengi av WoW .. går de lei har du brukt ca 200kr på dritt... blir de avhenig mister du 1200kr i året på et SPILL... d er ikke helt vits.. jeg har spilt wow en del.. ble avhengi.. men klarte å slutte pga. internett svik :p Vis de blir avhengi har de lett av å bli agresiv.. f.eks knekke tastatur ikke ville på skolen.. skulke skolen får å spille wow.. skulker aldri jeg da.. :p jeg er også på 12 år alderen... så jeg vet kordan d er... :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har et søskenbarn som er member og spillet aktivt runescape han er også i 12 årsalderen tror jeg... :!:

Men jeg lastet ned Ultima Online på PC-en hans, og viste han hvordan det fungerte, ble han ivrig etter å spille det også.

Nå spiller han begge på skift, ville anbefale Ultima Online til datteren din, da kan hun også få med seg vennene sine på det, siden det er helt gratis, er jo også nesten runescape grafikk der da.

Men passer ikke som julegave da, siden det er gratis =/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...