Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk feil- Booter ikke med disk nr.2 i.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Starter med å beklage hvis det finnes en lik tråd fra før av, men som mange sikkert vet blir man litt desperat da PCen er nede for telling

 

Her er situasjonen rent fysisk:

Jeg har en PC med to hardisker ( 1stk. samsung, og 1stk. Seagate)

Samsung disken har jeg OS og den slags på, men Seagaten fylles med alt annet jeg måtte finne på å lagre..

 

Det som skjedde var at jeg satt og spillte litt Need for speed: carbon i går kveld.( Spillet er installert på Seagate disken.)

Da min søster skulle vise meg en video på nettet, så lage jeg ned spillet med Alt+tab. Det var her pcen ble vansklig... Den ville ikke la meg gjøre noe i windows da spillet var lagt ned og jeg fikk ikke maksimert vinduet igjen. Jeg hørte bare en liten lydsnutt i loop og i loop og i lopp. Jeg ble etterhvert så frustrert at jeg valgte å tvangs slå av maskinen, ved o holde inne av/på knappen noen sekunder...

 

Da jeg så skulle starte maskinen igjen så gikk alt tilsynelatende bra. Windows boot screene kom og alt gikk bra... Men i det øyeblikket log on screenen egentlig skulle dukke opp, forble skjermen svart... leeenge...

Jeg prøvde mye rart og fant til slutt ut at pcen boota problemfritt hvis jeg koblet fra Seagate disken...

 

Greia er at jeg ikke får kontakt med den disken mens jeg er inne i Windows og pcen vill ikke boote med disken i...

 

Jeg vil nødig formatere den, så jeg lurer på om det er noen måte jeg kan få tilgang til disken? Disken er forøvrig relativ ny, kjøpte den i August. Bør jeg klage på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...