Gå til innhold

Maskinen slår seg selv av...?


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at maskinen min slår seg selv av... Jeg sitter foran PC'n og plutselig bare rett av. Da må jeg skru av og på igjen strømforsyningen bak før den funker igjen. Dette har skjedd en god del i det siste. Hva er galt? Det er en 400W Strmforsyning, så manglende strøm skulle ikke være noe problem. :sad: Hjelp?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde et lignende problem med et Chieftec kabinett for en stund siden. Dette kabinettet hadde en 360W strømforsyning som i utgangspunktet skulle være nok.

 

Helt vilkårlig slo maskinen seg av, uavhengig om jeg brukte den eller ikke. Og jeg måtte koble fra strømmen noen sekunder for at maskinen skulle starte opp igjen.

 

Satte inn en annen strømforsyning som jeg hadde liggende(300W), og problemet var løst.

 

Selv om du har en kraftig strømforsyning betyr det ikke at det ikke kan være feil med den!

Lenke til kommentar

Så det kan være strømforsyningen min som er sliten? Da må jeg vel skaffe meg en ny en :sad:

Men men hadde vel gjørt det før eller siden, trenger en stillegående en...

 

Men er det ingen som har noen løsning? Mere kjøling, sage hull i den for flere vifter, tror ikke det er det, fordi rommet mitt ligger i minusgrader nå :razz: og den er ganske kjølig. Men all hjelp mottas med glede da det faktisk er litt kjedelig... :sad:

 

Jeg bruker forresten Windows 2000 Professional.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm, ja, jeg tror at vcoren kan være problemet, jeg har klokket en del, men den slo seg av før jeg begynte med klokking. Har en [email protected], vcore på 1.800 eller 1.825 (tror jeg, sitter på skolen). Økte coren, og har ikke klikket på en stund nå.. kanskje det var grunnen.. Kjører stabilt på 40-45 grader og rundt 50 load, så varme er ikke noe problem! :grin:

 

Men jeg tror at coren faktisk var løsningen.. :razz:

 

Takker så mye for svar, mvh Thor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...