Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[LØST] Portforwarding Netopia 3351(Igjen ja huff:)


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Lenge siden jeg har brukt DC++ så jeg tenkte jeg skulle titte litt igjen. Jeg satt opp alt som jeg har gjort hundre og ørten ganger før, men det funker bare ikke i Active mode.

Jeg har ingen software firewall eller Antivirus, og alt firewall/antivirus i XP er skrudd av.

 

Ok, la oss se hva den interne IP'en er:

 

Porter2.jpg

 

For meg leser jeg 10.0.0.3 ... Ok, så får vi portforwarde med denne som jeg alltid har gjort.

Skal vi se hvordan det da ser ut:

 

Porter1.jpg

 

Jepp, ser ut som det alltid har gjort så da får vi jo se på innstillingene i DC++

 

Porter3.jpg

 

Jaggu, slik har jeg også alltid gjort. IP'en har jeg kopiert rett fra http://www.whatismyip.com så jeg vil anta at den stemmer ;)

 

Hvorfor funker det ikke ? :huh:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd Direct Connection, jeg har prøvd Firewall with UPnP og jeg har prøvd Firewall with manual port forwarding, før du nevnte det. Eneste som funker er passive mode.

7262307[/snapback]

 

Forsøkt en reboot av metopia ruteren? Må ofte til før den får med seg slike endringer.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har samme problem som deg, på en av PCene mine. Jeg får det rett og slett ikke til. Problemet inntraff etter at jeg oppdaterte til den nyeste DC++ versjonen. Har også statisk IP på mine maskiner. Følger med i spenning.

7262416[/snapback]

 

Hmm, same shit her. Funka med gamle versjonen men den var plutselig for gammel nå, så da MÅTTE jeg legge inn den nye.

 

Til han ovenfor som lurte på reboot, så kan jeg si at det har jeg gjort hundre og ørten ganger.

 

EDIT: Kompis av meg nevnte noe med at NGT hadde begynt med litt restriksjoner på ulike fildelingsprogrammer. Er dette fakta ? :dontgetit: Da bytter jeg leverandør hvertfall :roll:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har samme problem som deg, på en av PCene mine. Jeg får det rett og slett ikke til. Problemet inntraff etter at jeg oppdaterte til den nyeste DC++ versjonen. Har også statisk IP på mine maskiner. Følger med i spenning.

7262416[/snapback]

 

Hmm, same shit her. Funka med gamle versjonen men den var plutselig for gammel nå, så da MÅTTE jeg legge inn den nye.

 

Til han ovenfor som lurte på reboot, så kan jeg si at det har jeg gjort hundre og ørten ganger.

 

EDIT: Kompis av meg nevnte noe med at NGT hadde begynt med litt restriksjoner på ulike fildelingsprogrammer. Er dette fakta ? :dontgetit: Da bytter jeg leverandør hvertfall :roll:

7262552[/snapback]

 

Dette er nok bare noe han har tatt ut av løseluften. Er ofte sånn når folk ikke får ting til, må være ISP sin skyld.

Lenke til kommentar

Bruker 0.698 på begge maskinene. Kjører statisk IP på begge(10.0.0.3 og 10.0.0.4). Bruker en WRT54GL router, koplet i LAN 1 utgangen(DHCP forwarder). Åpnet port 1412 og 1413, på hver sin IP. Funker på den ene, men ikke den andre. Sannsynligvis noe software basert problem..

Lenke til kommentar
Første linken: Status - Timeout

(...)

Aner ikke hva det betyr  :roll:

7266851[/snapback]

Det betyr at porten ikke er åpen. Det betyr igjen at det ikke er programmet som har feilen. Gjenstående muligheter er:

1) ISP

2) Router

3) Software firewall

 

Prøv å skru av evt firewall på pcen (midlertidig). Da kan man være sikker på at problemet ikke ligger på pcen din!

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått det til å funke :D

 

Siste gang jeg åpner porter på Nextgentel sine endringsider. Ganske ofte at de fucker opp. Jeg skulle legge til noen porter isted, og da jeg sjekket etterpå om de faktisk hadde blitt lagt til så var det en helt blank side. Så åpnet jeg telnet og sjekka der også. Der lå noen av de :S Jeg resatta så routeren og aktiverte den igjen, så åpnet jeg porter via telnet, og nå funker det som bare rakkern. Woohoo :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...