krishm Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Heisan .. Dette har vel vært besvart uttallige ganger tidligere kan jeg tenke meg, MEN spør likkavel jeg .. Har en bærbar trådløs og en kablet stasjonær, jeg vil gjerne at den bærbare skal kunne komme seg inn automatisk på den stasjonære ( et tastetrykk eller 2) HVA GJØR JEG DA ?? Litt green her sååh fint om noen gidder ta seg bryet med å forklare Skal formatere begge 2 nå så må vel velge arbeidsgruppe og Nettverk da eller ? Vil også koble xbox gjennom router og spille fra stasjonær .. anyone ?? På forhånd takk ! Mvh Krishm
emalisti Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 (endret) Du bruker veiviseren for nettverksinstallasjon. (skrivebord-mine nettverkssteder) Legger begge maskinene i samme arbeidsgruppe og aktiverer mappedeling. Lykke til! Endret 10. november 2006 av emalisti
Gissan Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Du må sette opp et hjemmenettverk (eller bruke det du bruker til internett), og dele filer gjennom nettverket. Begge maskinene må være i samme nett, og være i samme workgroup (arbeidgruppe). Så skriver du //(ip-adresse) i kjør-feltet, og du er inne..
krishm Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 Du må sette opp et hjemmenettverk (eller bruke det du bruker til internett), og dele filer gjennom nettverket.Begge maskinene må være i samme nett, og være i samme workgroup (arbeidgruppe). Så skriver du //(ip-adresse) i kjør-feltet, og du er inne.. 7256386[/snapback] TAKK prøver og få det til, visst ikke det lykkes så kommer jeg og spør om mer hjelp Forrestyen har det noe å si om ene er Engelsk å andre Norsk OS ?
Gissan Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Forrestyen har det noe å si om ene er Engelsk å andre Norsk OS ? 7256802[/snapback] Nei, det har ingenting å si. Velkommen tilbake hvis du ikke får til noe..
krishm Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 Forrestyen har det noe å si om ene er Engelsk å andre Norsk OS ? 7256802[/snapback] Nei, det har ingenting å si. Velkommen tilbake hvis du ikke får til noe.. 7256837[/snapback] Nå har jeg prøvd hva dere sa .. Jeg valgte MSHOME på begge to og endret maskinnavn .. Får beskjed om at arbeidsgruppen ikke er tilgjengelig når jeg søker på ip .. ?? Nb!! Ip skrives slik i run: \\10.50.17.106 feks ? Jeg har delt mappe på begge 2 ... ;|
krishm Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 Nå kom jeg inn på begge faktisk men kun når jeg bruker kabel.. kommer IKKE inn fra den stasjonære og til trådløs laptop .. Må jeg ha trådløst kort på stasjonær åsså da eller ? Trodde det gikk an å koble seg opp fra trådløs til kabel og motsatt ??
Gissan Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Du er ihvertfall godt i gang! Mappene er delt, og maskinene er i samme workgroup. Skriv "//"og ikke "\\"..
krishm Skrevet 10. november 2006 Forfatter Skrevet 10. november 2006 Du er ihvertfall godt i gang! Mappene er delt, og maskinene er i samme workgroup. Skriv "//"og ikke "\\".. 7257164[/snapback] hehe ja merket //192.. det var feil .. så jeg er godt på vei ja .. noen som vet dette med trådløst og kabel osv .. ??
Gissan Skrevet 10. november 2006 Skrevet 10. november 2006 Bare begge er - i samme nettverk - i samme workgroup
krishm Skrevet 12. november 2006 Forfatter Skrevet 12. november 2006 Bare begge er- i samme nettverk - i samme workgroup 7257204[/snapback] Begge er i workgroup (mshome) og samme nettverk og nå vises ikke andre enn meg selv på min maskin og laptop på sin .. Noen som vet hva F jeg kan gjøre for å få dette til ?
Gissan Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Bare begge er- i samme nettverk - i samme workgroup 7257204[/snapback] Begge er i workgroup (mshome) og samme nettverk og nå vises ikke andre enn meg selv på min maskin og laptop på sin .. Noen som vet hva F jeg kan gjøre for å få dette til ? 7267276[/snapback] Hva mener du med "nå vises ikke andre enn"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå