fffuuu manchu Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Fighter 9/Eldritch Knight 6 Slik er fyren min nå... Over 200 hp et eller annet, og han dreper alt han møter på, akkurat som i BG, planescape, fallout og Icewind Dale. Jepp, hadde fighter på alle spilla. Gidder ikke all den slitsomme planlegginga når jeg eier uansett neida 7258865[/snapback] Um, du må være Wizard eller Sorcerer på minst level 5 for å ta levels i Eldritch Knight. Du mener sikkert noe annet. Weapon Master kanskje?
Camper_killer Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Fighter 9/Eldritch Knight 6 Slik er fyren min nå... Over 200 hp et eller annet, og han dreper alt han møter på, akkurat som i BG, planescape, fallout og Icewind Dale. Jepp, hadde fighter på alle spilla. Gidder ikke all den slitsomme planlegginga når jeg eier uansett neida 7258865[/snapback] Um, du må være Wizard eller Sorcerer på minst level 5 for å ta levels i Eldritch Knight. Du mener sikkert noe annet. Weapon Master kanskje? 7261433[/snapback] Da var det Divine Champion da...
Fable123 Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Er det noen som er warlock å kan vise sin build da?.
Fenixen Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Var lei av å kjøre tradisjonelt så jeg er monk Noen tips fra andre som er det ? kombinasjoner?
Whalecore Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Monk er ikke den beste klassen å multiclasse med, selv har jeg spillt Monk Assasin, fungerte jo greit det da. Men man går glipp av mange fine monk-feats.
stranden Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Hva med Ranger da? Kjøre ranger fullt ut? Føler ikke at det er så bra damage! Håpte på en ganske pro damage dealer med ranger, men valgte vel feil da! Synes jeg bommer altfor mye Fighteren i gruppa mi eier jo lett da. Buffer han opp og bruker power attack, meier ned alt, med great cleave osv. :z Har en level 5 Human Ranger nå, med bue som spesi. Sikkert et jalla valg. Elf er vel best som ranger, men likte looken på charen!
Whalecore Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 ok så monk bør kjøres fullt ut da ? 7269068[/snapback] Det er anbefalt, men velg selv, for all del. Bedre å lage en gøy karakter enn en uber karakter!
fffuuu manchu Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Hva med Ranger da? Kjøre ranger fullt ut? Føler ikke at det er så bra damage! Håpte på en ganske pro damage dealer med ranger, men valgte vel feil da! Synes jeg bommer altfor mye Fighteren i gruppa mi eier jo lett da. Buffer han opp og bruker power attack, meier ned alt, med great cleave osv. :z Har en level 5 Human Ranger nå, med bue som spesi. Sikkert et jalla valg. Elf er vel best som ranger, men likte looken på charen! 7269770[/snapback] Du kan jo ta 4 levels med fighter for å få flere feats. Point Blank Shot, Weapon Focus, Weapon Specialization, Improved Critical er alle nyttige.
Blib Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Skal du gå ranged må du bare få deg våpen med elemental damage. Hiv på noen ekstra angrep-feats og du er i gang. Er du Rogue får du også Sneak Attack som hjelper på. Greia med Ranger er vel heller Two Weapon Fighting som du får gratis. Min neste character vurderer jeg om skal duele rapiers/schimitars og om den da skal ha noen levels ranger.
fffuuu manchu Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Skal du gå ranged må du bare få deg våpen med elemental damage. Hiv på noen ekstra angrep-feats og du er i gang. Er du Rogue får du også Sneak Attack som hjelper på. Greia med Ranger er vel heller Two Weapon Fighting som du får gratis. Min neste character vurderer jeg om skal duele rapiers/schimitars og om den da skal ha noen levels ranger. 7272436[/snapback] Hvis du skal spille dual-wielder anbefaler jeg et light våpen i venstrehånda (shortsword, dagger, kukri), ellers får du noen heftige penalties på angrep.
Blib Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Neh, 15-20 crit range på main og off hand ftw
fffuuu manchu Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Neh, 15-20 crit range på main og off hand ftw 7272640[/snapback] Kukri har samme crit-range som rapier, og bare 1 mindre i gjennomsnitts-skade.
Blib Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Hmm, takk. Har aldri gidda titte på kukri's før. Evil critbuild here I come
fffuuu manchu Skrevet 12. november 2006 Skrevet 12. november 2006 Hmm, takk. Har aldri gidda titte på kukri's før. Evil critbuild here I come 7272675[/snapback] Bare pass deg for undeads og contructs.
Strongbad Skrevet 15. november 2006 Skrevet 15. november 2006 (endret) Mekket et morro build i går, tar det på engelsk så slipper jeg å skrive igjen Fighter 6 / Frenzied Berserker 5 / weapon master 7/ Blackguard 2 about fighter 6 vs fighter 4/ Barb 2, in nwn you have to take an action to activiate Rage/frenzy, so I feel it is useless (btw:yes you activate frenzy not the other way around =D) compared to another fighter feat. Name: Ukesh the Bloodreaver Style: Falchion wielding Maniac. lvl 1 stats : Human 16 STR 13 DEX 14 CON 13 INT 8 WIS 14 CHA Leveling (can be mixed around somewhat) 1:Fighter Power Attack, Cleave, Dodge 2:Fighter Combat Expertize 3:Fighter Mobility 4:Fighter Spring attack +1STR 5:Fighter 6:Fighter Great Cleave, Whirlwind Attack 7 FrenzB Frenzy, Toughness 8 FrenzB Supreme Cleave +1STR 9 FrenzB Improved Critical: Falchion 10 FrenzB Deathless Frenzy 11 FrenzB Enhanced Power Attack 12 BlackG Weapon Focus: Falchion, Poison (without failure) +1 STR 13 WeapM Weapon of Choice: Falchion, Ki Damage 14 WeapM 15 WeapM Improved Power Attack 16 WeapM Increase Multiplier: Falchion, Superior Weapon Focus:Falchion +1 STR 17 WeapM 18 WeapM Power Critical: Falchion 19 BlackG Dark Blessing, Smite Good 20 WeapM Ki Critical: Falchion +1 STR Total Feats 11 Normal Feats: 6 Human 1 Fighter 4 recieved from class +2 (toughness,superior weapon focus) Skills max intimidate, get hide to 5 (level 7 for this), then go for parry and taunt, every Blackguard level you take, bring Diplomacy as high as you can (and having saved 5 skillpoints before taking the level) should leave you at 18 in Diplomcay, maxed intimidate (23) and parry and taunt coming up behind (never use them) leaves you at an evil character with good conversation skills. (will have 32 CHA) Damage with a +5 Falchion and +8 strength belt: (you can get more than this fairly easily) Base 21str +8 (craftable gear) = 29 str +9 To Hit: 20 BAB +9STR +5Enh +2Focus (-10 if IPA) = +36 (+26 IPA) Damage 2d4 +13STR +5 Enh (+40 Enhanced IPA) Crit: 13-20/x3 (yes its that high crit with Weapon Master Falchion, and power critical will help confirm) To hit:+26 Damage:2d4 + 58 = average of 63 dmg x3 wich is 189 damage and happens 40% of the time providing you confirm Even though you have 5 attacks per round, with supreme cleave you get 2 swipes at everyone around once you kill 1 guy(happens alomst every time you charge) so it's not much use for all of them. all your saves will be +6 because of Dark Blessing(with a good charisma cloak), Ki Strike is x7 by now (7/day) You also have Smite Good (1/day), you can also use Bulls strength 1/day (wupdeedoo) Another trick you have is to engage frenzy if your about to die to stay alive with deathless frenzy. With spring attack you don't take ANY attacks of oppurtunity, so just gang them up by the casters and clean them up with Supreme Cleave (and Whirlwind if you want to), it usually only takes 1 hit. Summary: Ukesh the Bloodreaver Hp 270hp can easily bump this by 90hp (+8con and 10 hp shard) Falchion attack: +26 to hit, 60-66 damage 13-20/x3 Supreme Great Cleave. I used Afterlifes tool to calculate some damage: http://tinyurl.com/ybjv64 and to compare the scythe, had to modify to add enhanced power attack and superior weapon focus, and found no way to add power critical, but it still clocks about 450 damage per round against ac 20, and that is just 1 target. (only the Imp PA is correct). Another interesting http://tinyurl.com/yxffub shows is that at 29 ac you are better of using Power Attack than Improved Power Attack, this mind you is average for all attacks, so if you are only getting to use your first (killing them too quick) attack you should probably keep to improved. While http://tinyurl.com/ycpnxb shows you need an opponent with 36 ac to benefit from switching to normal attack(aggain with full attack calculations). Even then it still averages over 180 damage per round. (btw hvem er strongbad? trodde jeg skrev dette som gjest ;P tydeligvis auto logget inn som han. Kaller meg vanligvis Sammadet eller Warin) Endret 15. november 2006 av Strongbad
blixen71 Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 (endret) Jeg driver å spiller en ranger med two-weapon combat style. Den blir ganske så awsome på high-levels. Tar 4 fighter levels for å få weapon specialization og siden det da er max 16 levels for ranger tar jeg 1 shadowdancer level for å få Hide in Plain Sight som er en 'must have feat' for stealth-karakterer (Ranger får denne først på level 17 i NWN2) Drizzt Do'Urden-type karakter (Ranger 15 / Fighter 4 / Shadowdancer 1) Rase: Elf, hvilken som helst alignment STR: 15 (20 på level 20) DEX: 14 + 2(elf) = 16 CON: 14 - 2(elf) = 12 WIS: 14 INT: 12 CHA: 8 Level guide 1: Ranger 1, Power Attack, Favored enemy I, Track 2: Fighter 1, Weapon focus scimitar 3: Fighter 2, Cleave, Dodge 4: Fighter 3, STR +1 5: Fighter 4, Weapon specialization scimitar 6: Ranger 2, Mobility, Combat style basic two weapon 7: Ranger 3, (Ranger får Toughness gratis), (må ha 10 hide og move og 5 tumble her) 8: Shadowdancer 1, Hide in Plain Sight, STR +1 9: Ranger 4, Improved critical scimitar, Animal companion panther 10: Ranger 5, Favored enemy II 11: Ranger 6, Combat style improved 12: Ranger 7, Great cleave, woodland stride, STR +1 13: Ranger 8, Swift tracker 14: Ranger 9, Evasion 15: Ranger 10, Blind fighting, Favored enemy III 16: Ranger 11, Combat style mastered, STR +1 17: Ranger 12 18: Ranger 13, Knockdown, Camouflage 19: Ranger 14 20: Ranger 15, Favored enemy IV, STR +1 Stats. uten magisk utstyr: Basic angreps bonus (AB): 25 (BAB 19 + 5 (STR) + 1 (WF)) -4 penalty for two-weapon fighting (Hvis du velger å spesialisere i et light weapon som f.eks. dagger eller short sword er denne penaltyen bare -2). Fordelen med scimitar er jo crit-range på 15-20 med improved critical Main-hand: +21/+16/+11/+6, 1d6+7 (15-20 x2) Off-hand: +21/+16/+11, 1d6+4 (15-20 x2) HP (max) : 238 AC: 21 med studded leather Saving throw bonuser (Fortitude/Will/Reflex): 14 / 8 / 11 Skills (109 points): Discipline 23 (28) Heal 8 (10) Hide 23 (26) Move Silently 23 (26) Set Trap 22 (25) Tumble 5 (8) Spells: 3-2-1-1 Drawbacket med å dual-klasse en elf er 20% XP-penalty. Velg human eller half-elf istedenfor for å unngå dette. Endret 20. november 2006 av blixen71
VinterUlv Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Mekket et morro build i går, tar det på engelsk så slipper jeg å skrive igjen Fighter 6 / Frenzied Berserker 5 / weapon master 7/ Blackguard 2 Hmm.. trodde du måtte ha rage fra barbaren for å i det hele tatt få bli FB.. Sikkert forandra det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå