Gå til innhold

Neverwinter nights 2 - Din build!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan, er litt usikker på om en slik tråd er oppe her men fant ikke noe på søket.

Hvertfall, jeg lurte på hvordan build dere spiller/ skal spille i neverwinter nights 2

Jeg for min del skal spille:

Paladin 9

Sorc 1

RDD 10

Maxe charisma og strengthen for jeg fra RDD

Immun mot masse og ekstremt gode saves, God ab fra paladin buffs og damage får jeg fra strength og divine might.

En ekstrem god tank. PM hvis dere lurer mer om builden og andre builder, har spilt neverwinter nights siden det kom ut så hvis dere trenger noen gode builder så kan jeg lage:)

Post din build! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ventet på en slik tråd! Konge :)

Her er mitt melee monster! Spillet blir ufattelig lett med denne builden, så vær obs på det om du velger å kopiere den.

Half-Orc Bard 1 / Barbarian 9 / RDD 10

Alignment: Alt annet enn Non-Lawful

Stats lvl 1:

STR 19 (+4)

DEX 12 (+1)

CON 16 (+3)

INT 6 (-2)

WIS 8 (-1)

CHA 11 (+0)

Stats lvl 20:

STR 31 (+10)

DEX 12 (+1)

CON 18 (+4)

INT 8 (-1)

WIS 8 (-1)

CHA 13 (+1)

Stats lvl 20 med Rage aktivert:

STR 35 (+12)

DEX 12 (+1)

CON 22 (+6)

INT 8 (-1)

WIS 8 (-1)

CHA 13 (+1)

Attack Bonus med Greatsword: +28 / +23 / +18 / +13 [med Rage: +30 / +25 / +20 / +15

Damage: 2-12 +15 (Critical: 17-20 x2) [med Rage: 2-12 +18 (Critical: 17-20 x2)

+1 Bludgeoning Damage <-- fra Inspire Courage lvl 1 Bard

AC uten armor: 16

AC med Full Plate: 24

HP: 314

Saves:

Fort: 19

Reflex: 10

Will: 12

Feats:

- Bully

- Luck of Heroes

- Power Attack

- Cleave

- Great Cleave

- Weapon Focus (Greatsword)

- Armor (Heavy)

+ tonnevis med class feats :)

Beste melee characteren man kan lage! Har sett på mange sammensetninger, men ingen ting kommer i nærheten om man vil ha et monster som ødelegger alt i nærkamp.

Syk hp, tåler alt, skremmende melee damage, 4 utrolige sterke attacks per runde, tonnevis med immuniteter, beste armoren, mm.

Hvis man ønsker å spille denne characteren så gjelder det å holde tungen rett i munnen når man leveler opp. Ekstremt viktig å gjøre alt i riktig rekkefølge og velge riktig feats og skills!

Send meg en PM om noen lurer på noe.

Skrevet

Kjører 10F 10FB selv. MEd greatsword, improved P.A og FB sine PA-bonuser tror jeg jeg kommer til å ende på en fin skade. Spesielt siden jeg cleaver 2 ganger, gjerne på samme fiende. Ragingen er også fin, og et gratis angrep i runden uten å haste.

Skrevet

Eksperimenterer med en Eldritch Knight build

Wizard 9/Fighter 1/Eldritch Knight 10

Weapon Finesse og Dual Wielding (akkurat nå bruker jeg Rapier og Kukri)

Pro:

- Udødelig med buffs oppe (er på level 9 og har rundt 30 armor, damage reduction, mirror image, energy resistance. Blir sjeldent skadet.)

- 8 angrep på level 20 (hvis jeg husker rett)

- 9. level spells på level 19 (to etter en vanlig wizard)

- Etter å ha castet alle buffs, har jeg fremdeles flere offensive spells igjen, som kommer godt med.

Con:

- Lite HP (selv om det ikke gjør så mye, siden jeg sjeldent blir truffet)

- Lite damage (Elanee caster Flame Sword på meg foreløpig. Skal enchante våpnene mine med elemental damage)

- Holder ikke ut lenge uten buffs. (I uventede kamper går Stoneskin opp først, deretter Mirror Image. Det gir meg tid til å få inn et par buffs til, før jeg angriper)

Er sånn passe fornøyd med builden. Kunne hatt mer skade, men det tror jeg ordner seg etterhvert som jeg får bedre våpen.

Skrevet

jeg er ikke så flink til å sette sammen ultimate builds men spiller men en fighter/Weaponmaster nå^^

lurer på en ting: har RDD vinger som i orginale neverwinter nights?

Skrevet

Om RDD fortsatt får vinger på lvl 9 er jeg litt usikker på. Jeg har ikke lest det noen steder.

En annen build:

Paladin 3

Sorc 17

Dette er en mage med AC, usikker på hvordan denne fungerer. I HotU var den ekstremt bra pga divine shield ga en ekstrem AC, mange tanker som slet veldig med å treffe den. Og når de først traff så hadde jeg greater stoneskin, og Acid skjold rundt meg. Så jeg kunne stå uforhindret og kaste spells mens fienden angriper. PM for mer detaljert versjon av builden.

Eller en annen morsom build:

Ranger 4

Monk 16

Med kamas, dette er en build med flest angrep per runde. Monkene har flest angrep per runde, 4 ranger for 1 angrep til og dual wield featsene. Monk har også flurry of blows. så dette er en god build mot fiender med lav eller medium AC, er du str based kan du ta fiender ekstremt fort med en knockdown og så choppe han opp. Må være hasted selvfølgelig. Ganske gøy å se på denne builden inn i en klynge der han chopper og alle fiende drit fort.

PM for mer info

Skrevet

jeg spiller en Cleric 7/ Warpriest 13 (er bare på lvl 12 for tiden, men dette er sånn han vil bli på lvl 20).

Ikke optimalisert på noen måte, skal ikke PVP'e uansett. :)

Har noen tips til en god Ranger build? Gjerne kombinert med en annen klasse.

Skrevet

Jeg har enda ikke spillt det, men fikk det i posten idag. Romkameraten min ligger med migrene, så jeg kan ikke spille enda! :p

Men jeg var jo veldig gira på en warlock, siden det hørtes tøft ut. Men ser ikke mange som velger det, eller caster i det hele tatt! Er det så vanskelig å spille caster? Gira på å caste harde nukes som sprenger alt til helvete. Du har jo hengemen som tanker for deg regner jeg med uansett.

Spillte en type warrior i enern, og det var jo gøy, men gira på noe annet nå. Noen som gidder å si litt om hvorfor så lite folk velger caster? Er de generelt svake?

Vurderer kanskje archer av et slag, eller monk også. Men caster ville vært fett. :p

Er litt OT da, men vært fint om noen kunne svare :)

Skrevet (endret)

Spiller som en Rock Gnome Druid. Tok Natural Spell og Elephant's Hide featene, og kombinert med det + mange buffs (Storm Avatar, Bull's Strength, Greater Stoneskinn osv), så er jeg en ganske hard Dire Bear å drepe.

Er på level 15 nå, så bare én level til jeg lærer Elemental Shape :D

Neste gang skal jeg spille gjennom som en ond Wizard, eller som en Frienzed Berserker som bruker to Great Axes (Monkey Grip ftw!).

Endret av andir
Skrevet
Jeg har enda ikke spillt det, men fikk det i posten idag. Romkameraten min ligger med migrene, så jeg kan ikke spille enda! :p

Men jeg var jo veldig gira på en warlock, siden det hørtes tøft ut. Men ser ikke mange som velger det, eller caster i det hele tatt! Er det så vanskelig å spille caster? Gira på å caste harde nukes som sprenger alt til helvete. Du har jo hengemen som tanker for deg regner jeg med uansett.

Spillte en type warrior i enern, og det var jo gøy, men gira på noe annet nå. Noen som gidder å si litt om hvorfor så lite folk velger caster? Er de generelt svake?

Vurderer kanskje archer av et slag, eller monk også. Men caster ville vært fett. :p

Er litt OT da, men vært fint om noen kunne svare :)

7257637[/snapback]

Caster er svak i begynnelsen av spillet, men etterhvert får de såpass med buffs at de overlever det meste (til buffs forsvinner vel og merke). De må også stole på at de andre i gruppen beskytter dem hvis de blir angrepet av mange fiender på en gang.

Sorceressen i NWN2 har flere ganger dødd av at hun blir stormet av fiender etter en velplassert fireball.

Hvis du vil spille nuker, vil jeg anbefale sorcerer. De får få spells å velge mellom, men kan caste de flere ganger enn wizard. Perfect for spamming av Magic Missile.

Skrevet
lurer på en ting: har RDD vinger som i orginale neverwinter nights?

7255857[/snapback]

Nei, ser helt vanlig ut :(

Men jeg var jo veldig gira på en warlock, siden det hørtes tøft ut. Men ser ikke mange som velger det, eller caster i det hele tatt! Er det så vanskelig å spille caster? Gira på å caste harde nukes som sprenger alt til helvete.

Har laget tonnevis med characters jeg nå, inkludert castere, og tro meg, de blir noen skikkelige kruttønner i de senere levelene :D

Hvis jeg skulle anbefale en caster class så blir det uten tvil Sorcerer. Ligner veldig på Wizard, men med færre spells. Sorcerers kan imidlertid bruke hvilke som helst spells uten å måtte pugge dem dagen før, så man har større frihet i kampene.

Sorcerers er for de som vet hvilke spells som er effektive og som kommer til å bli mye brukt, f.eks Mage Armor, Fireball, Stoneskin, Flame Arrow, Meteor Storm, Magic Missiles osv.

Wizards lærer mange flere spells, men de må velge hvilke de skal kunne bruke neste dag. Dette er caster classen for de som ikke har peiling på hvilke spells som er bra, men det kan likevel bli litt slitsomt for dem pga man må tenke over hvilke spells man skal pugge dagen før. Det det ender opp med er at man kommer til å pugge de samme få spellsene om og om igjen, og da blir poenget med Wizard classen litt borte.

Både Sorcerers og Wizards blir veldig mektige, men i begynnelsen av spillet kan det være litt hardt for enkelte. Det som gjør det mye lettere riktignok er at i NWN2 så kan man hvile stort sett over alt, så man er mye mer aktiv som spellcaster i NWN2 enn i tidligere spill.

Det er en del flere forskjeller på disse to classene, men finner dere i manualen.

Warlock er en ny og morsom class. Vel, kanskje ikke så utrolig morsom, men interessant! Man gjør stort sett det samme hele tiden, så etter min mening blir det litt kjedelig. Man har fine buffs, og man tåler en god støyt, og selv om man bruker det samme spellet om og om igjen så er nøkkelen til suksess at man velger feats som videreutvikler spellet til å gjøre f.eks AoE damage. Man kan forresten kaste spellet så mange ganger man vil uten å måtte hvile, men det er ikke like kraftig som andre ting i spillet.

Multiclass som caster:

Ikke nødvendig, og egentlig er det få gode kombinasjoner :(

Eldritch Knight er vel den som tiltaler flest og det finnes et par fine muligheter, ellers finnes det en del kombinasjoner som gjør at man f.eks kan caste spells med Armor uten penalties for classer som det ikke skulle gått for. Mest sannsynlig kommer det til å bli ordnet i en patch.

Skrevet (endret)

Kommer til å lage en litt uorginal build som ikke blir ultimat, men prøver å rollespille med den i stedet.

Ranger 15/weapon master 5

Med denne builden mister jeg minimalt med ranger abilities, og får level 5 weapon master skillene. Siden jeg er ranger og ikke fighter, får jeg også favored enemy, spellcasting, evasion feat og animal companion. Denne builden blir nok bedre dersom man er ranger 13/weapon master 7, men da kan man ikke være weapon master i excotic weapons.

På dette tidspunkt er jeg level 12, og har enda ikke valgt weapon focus i noe melee våpen, siden jeg er usikker på hva jeg skal bruke senere. Er det noen som har noen anbefalinger av 1h melee våpen man burde dual wielde som weapon master?

Edit: man må vel også være human for å få bonus feat på starten, slik at man har nok feats på level 12 eller 15 til å bytte klasse.

Endret av The_Zealot
Skrevet
På dette tidspunkt er jeg level 12, og har enda ikke valgt weapon focus i noe melee våpen, siden jeg er usikker på hva jeg skal bruke senere. Er det noen som har noen anbefalinger av 1h melee våpen man burde dual wielde som weapon master?

7258684[/snapback]

Hmm, funker vel med bastard sword i main hand og f.eks et short sword i den andre eller noe.. Jeg husker hvert fall før (BG/BG2 og NWN1) at man fikk penalty hvis man ikke brukte et mindre våpen i off-hand.

Skrevet (endret)

Fighter 9/Eldritch Knight 6

Slik er fyren min nå...

Over 200 hp et eller annet, og han dreper alt han møter på, akkurat som i BG, planescape, fallout og Icewind Dale. Jepp, hadde fighter på alle spilla.

Gidder ikke all den slitsomme planlegginga når jeg eier uansett :p

neida :roll:

Endret av Camper_killer
Skrevet

7258684[/snapback]

Hmm, funker vel med bastard sword i main hand og f.eks et short sword i den andre eller noe.. Jeg husker hvert fall før (BG/BG2 og NWN1) at man fikk penalty hvis man ikke brukte et mindre våpen i off-hand.

7258838[/snapback]

Ja, bruker en katana og en kukri nå, men litt av meningen med å være ranger/weapon master er å bruke samme type våpen i begge hender, slik at weapon focus og weapon master abilitiene teller for begge.

Mener å huske at i BG2 var det samme hvor stort våpenet du hadde i off-hand var, du fikk penalty dersom du hadde et våpen der uavhengig av størrelse. Tror det med small weapon i off-hand kom i nwn.

Skrevet

Jeg synes det er vanskeligere å lage en pvp player siden du må lage den best mulig. Noen som spiller på Bastions Of War her? eller gjorde? Eksremt bra server. Må spilles! Du finner den på Arena når den kommer opp antar jeg! vi ses der :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...