Gå til innhold

Mer linje for pengene fra Get


Anbefalte innlegg

Har du en billig linje kan du enkelt koble til én PC med en IP rett ut på Internett.

Har du lyst til å koble til flere PC-er kan du fritt velge blant routere og bruke NAT.

Vil du slippe å styre med rutere kan du kjøpe en bedre linje, hvor hver enkelt maskin (opp til 3 i hvert fall) får sin egen IP ut på nett. Det eneste du da trenger er da en svitsj.

 

..ser ikke helt problemet?

 

Med tilbydere som leverer modem/ruter i ett MÅ du bruke denne ruterens funksjonalitet eller "funksjonalitet". Du er vel kanskje enig i at f.eks. ruterene NGT sender ut er de aller beste?

 

Du MÅ også bruke NAT.

 

Ønsker du å slippe NAT eller bruke en annen ruter, _MÅ_ du kjøpe fast IP til 150 kr i måneden.

 

Hva er mest "lureri"?

7256384[/snapback]

 

Og poenget ditt var? Er jo akkurat det jeg skrev, du MÅ ikke kjøpe dyrere linje selv om GET mener det. NAT og router er plankekjøring uansett.

 

Skal du ha flere pcer på nett og ikke kan kjøpe en fast IP eller får en IP til hver maskin så kommer du ikke utenom NAT. Det hjelper ikke en med en offisiell adresse om du har 2 maskiner som skal på nett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker du å slippe NAT eller bruke en annen ruter, _MÅ_ du kjøpe fast IP til 150 kr i måneden.

 

Og poenget ditt var? Er jo akkurat det jeg skrev, du MÅ ikke kjøpe dyrere linje selv om GET mener det. NAT og router er plankekjøring uansett.

 

Skal du ha flere pcer på nett og ikke kan kjøpe en fast IP eller får en IP til hver maskin så kommer du ikke utenom NAT. Det hjelper ikke en med en offisiell adresse om du har 2 maskiner som skal på nett

7257969[/snapback]

 

Oj. Ser ut til at jeg glemte å skrive ELLER med store bokstaver.

 

..og det er mange som gjerne vil slippe å styre med en ruter. Det høres skummelt ut, vettu. ;)

Endret av KaldBlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...