Gå til innhold

varehandelsledelse på BI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har ikke studert varehandel, men planen er å gjøre det. Jobber for tiden i kolonialavdeling i butikk.

 

Med den utdannelsen har du ganske mange muligheter, dagligvare, møbel, elektronik, klær osv.

 

Den typiske jobben er jo butikksjef. Det vanlige innen dagligvarehandel er å jobbe seg oppover. Så du vil nok først starte som assisterende butikksjef, mens etter litt kunne bli butikksjef. Og så har man distriktsjef og hovedkontor og alt det.

 

Jeg syns i hvertfall det er veldig gøy med butikk =) men viktig at du får en jobb i en av de store kjedene under utdannelsen, prøv å få deg en låseansvar stilling så har du større muligheter når du er ferdig på BI!

Lenke til kommentar

hallo der..

 

går selv på varehandelsledelse på BI her. mye slit med eksamen for tiden.. uff

 

Nå har jeg baregått her siden høst da, så har ikke erfart såå mye av studiet. Men av det jeg har opplevd, synes jeg at studiet er topp. Ikke alle fag er super interessant akkurat, men de fagene trenger du ikke å være på forelesningene for å stå i heller da. Snakker om markedsøkonomiens utvikling (historie) og handelsnæringen (som studiets utdypningsfag). De kan du bare lese til noen dager i forkant for å kunne klare deg på eksamen. Du har fagene markedsføring (som jeg synes er interessant) og bedriftøkonomi, der du bør delta i alle forelesninger, spesielt i bedriftsøkonomi for å gjøre det bra i faget.

 

Som du sikkert vet så opererer BI slik at i f. eks varehandelsledelse så er det bare ett fag som er ulikt fra (mange) andre studier, slik at om du skulle ombestemme der, så kan du bare ta opp ett annet fag tilørende et annet studietså er du ajour til det studiet.

 

Når det gjelder studiettid er det tre år, da for å kunne oppnå full måloppnåelse og tildelt bachelorgraden, men etter to år, er man da tildelt tittelen varehandelskandidat og dette KAN holde ette hva du har tenkt å bli / jobbe med.

Endret av wæng
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
må man ha bra karaktersnitt for å komme inn der?

hvilken linje gikk du på vgs?

7430498[/snapback]

 

sorry for sent svar.. ;)

 

gikk allmenn på vgs. men bi krever bare at du har studiekompetanse, enten ved fullført allmenn eller tatt påbygging i allmenn. på varehandel er det ikke store greier de krever av karakter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...