Gå til innhold

Mistet driver til Seagate Barracuda


Ib

Anbefalte innlegg

Byttet HD i en IBM NetVista fra 2003 til Seagate Barracuda 320gb. XP fant disken men uten å mappe den riktig i driverdatabasen. I forsøk på å rydde problemet av veien kom jeg i skade for å slette driveren som førte til at jeg ikke når den. Med disktoolet til seagate ligger den nå som en FAT16 disk, og jeg vil nødig miste innholdet. Noen som vet om det går å mounte disken som en drive 2 og få lagt driver tilbake, eller må spesialprogram til ?

 

IB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har litt problem med å skjønne hva du mener.

Hva mener du med å mappe disken i driverdatabasen?

Hvilken driver er det du har slettet, hvor/hvordan/med hvilket program?

7244016[/snapback]

 

 

Trykket Uninstall under fanen drivere på diskens properties og da jeg angret meg, ville maskinen reboote og disken var "borte" siden det ikke var kontakt. Altså var det enhetsbehandleren til XP som jeg var inne i da....

CHKDSK rapporterer disken som RAW og vil ikke foreta noe fix.

 

Edit. Har tatt ut disken av NetVistaen og satt den in i et eksternt USB diskkabinett og koblet til min Thinkpad. Mulig å sette et parameter i REGISTRY for at den skal bli oppfattet som NTFS igjen?

Endret av Ib
Lenke til kommentar

Tror du bør prøve med GetDataBack e.l. for å se om det er mulig å lese noe ut av

disken og ta en kopi av dette til en annen disk.

 

Hvor stor var den opprinnelige disken som du byttet ut? Før du reinstallerer Windows bør du kanskje oppdatere bios på NetVista'n i tilfelle den opprinnelige bios'n ikke støtter store disker.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Har sjekket BIOs som er siste versjon

Ser det finnes en Windowsfil som setter aksept for store volumer men denne kjører ikke under dos.... :mad:

Opprinnelig disk var 40 gb men denne er skadet

Får bare Ugyldig Boot.ini fil

Starter opp fra C:\windows\

 

og så går den i loop der.

Endret av Ib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...