Gå til innhold

Hva skjedde med Black Isle Studios?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som likte Jade Empire? Det er det beste spillet siden Icewind dale 2...

Gjenopprett Black Isle og bring tilbake galskapen!

7262762[/snapback]

Jade Empire var faktisk veldig bra. Litt i det korteste laget, og loading'ene var ganske lang, men ellers var det et knallspill.

7263323[/snapback]

Neinei, det var et MEGABRA spill, ikke bare veldig bra. Dessuten varte det vel godt over 20 timer? Er ikke så værst i dag det, med tanke på "Episode"-spilla som ofte slippes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tingen med KOTOR er jo at det er star wars.... Turbasert. Like teit som LOTR turbasert(som jeg faktisk har spilt). Konseptet passer ikke til sjangern mener nå jeg, og de eneste brae SW spilla jeg har spilt er som sagt Jedi knight og academy. Det blir jo som Battlefield turbasert: Full spectrum warrior. Tok 2 min før det havna på hylla.

Icewind Dale 2 bedre enn Baldurs Gate 2?

Har nesten tatt det på HoF(heart of fury), men historien var ikke spesielt fengende, og gameplayet var ikke like underholdende som BG og Planescape.

Vil ha Baldurs Gate 3 :D Håper de fortsetter å spille på noe om child of Bhaal greier, funka jo fett det ;)

*Har forresten aldri prøvd Jade Empire. Hver gang det har noe med det fjerne østen å gjøre, så gidder jeg som regel ikke å se over det(ved untak av Prince of Percia).

Endret av Camper_killer
Skrevet
Noen som likte Jade Empire? Det er det beste spillet siden Icewind dale 2...

Gjenopprett Black Isle og bring tilbake galskapen!

7262762[/snapback]

Jade Empire var faktisk veldig bra. Litt i det korteste laget, og loading'ene var ganske lang, men ellers var det et knallspill.

7263323[/snapback]

Neinei, det var et MEGABRA spill, ikke bare veldig bra. Dessuten varte det vel godt over 20 timer? Er ikke så værst i dag det, med tanke på "Episode"-spilla som ofte slippes.

7263521[/snapback]

Varte litt over 30 timer for meg, noe jeg syntest var litt kort. Kunne godt spilt det i 20-30 timer til, for å si det sånn.

Hva spilte du som i JE? Jeg spilte en quick karakter, med doble sverd. Furious Ming-modellen. Way of the Open Palm.

Skrevet
Tingen med KOTOR er jo at det er star wars.... Turbasert. Like teit som LOTR turbasert(som jeg faktisk har spilt). Konseptet passer ikke til sjangern mener nå jeg, og de eneste brae SW spilla jeg har spilt er som sagt Jedi knight og academy. Det blir jo som Battlefield turbasert: Full spectrum warrior. Tok 2 min før det havna på hylla.

Icewind Dale 2 bedre enn Baldurs Gate 2?

Har nesten tatt det på HoF(heart of fury), men historien var ikke spesielt fengende, og gameplayet var ikke like underholdende som BG og Planescape.

Vil ha Baldurs Gate 3 :D Håper de fortsetter å spille på noe om child of Bhaal greier, funka jo fett det ;)

*Har forresten aldri prøvd Jade Empire. Hver gang det har noe med det fjerne østen å gjøre, så gidder jeg som regel ikke å se over det(ved untak av Prince of Percia).

7263792[/snapback]

Det er vel ikke noe spesielt med SW som gjør at det ikke kan spilles turbasert? Men men. Turbasert er ikke for alle. Pluss at jeg er litt biased, i og med at jeg er D&D nerd :p

Baldur's Gate 3 må du nok vente lenge på. Bioware hadde alltid tenkt at det sku være en trilogi, og det ble det til slutt, hvis du regner Throne of Bhaal som den tredje (noe Bioware gjør).

Jade Empire burde du sett nærmere på. Det er samme type spill som KotOR, bare uten turbaserte kamper. Spilles mer som en Action RPG, bare med standard Bioware dialog og supert plot. Aldeles nydelig spill med flotte omgivelser, klart forbedret over KotOR.

Skrevet (endret)

Jeg spillte way of the open palm (klarer aldri å få meg til å gjøre noe slemt i "realistiske" spill) og ente opp med den ultimate komboen: Tiger Claw og Paralyzing palm. Med disse to tar man alle uansett; først paralyserer man dem så de ikke kan gjøre noe, slår en gang, paralyserer dem igjen osv. Tiger Claw er det nest raskeste agrepet og gir ganske mye skade i tillegg. Jeg tok siste boss uten å miste noe liv med denne komboen (noe som var ganske skuffende og teit).

Ellers håper jeg egentlig ikke at det kommer noen BG 3; serien er over. Hvis det kommer håper jeg på 2d grafikk :!: .

Forresten, noen som er enige i det med galskapen i de tidligere spillene fra Black Isle folka eller? At galskapen er det som gjør spillet ekstraordinært?

Endret av mad-hatter
Skrevet
Jeg spillte way of the open palm (klarer aldri å få meg til å gjøre noe slemt i "realistiske" spill) og ente opp med den ultimate komboen: Tiger Claw og Paralyzing palm. Med disse to tar man alle uansett; først paralyserer man dem så de ikke kan gjøre noe, slår en gang, paralyserer dem igjen osv. Tiger Claw er det nest raskeste agrepet og gir ganske mye skade i tillegg. Jeg tok siste boss uten å miste noe liv med denne komboen (noe som var ganske skuffende og teit).

Ellers håper jeg egentlig ikke at det kommer noen BG 3; serien er over. Hvis det kommer håper jeg på 2d grafikk  :!: .

Forresten, noen som er enige i det med galskapen i de tidligere spillene fra Black Isle folka eller? At galskapen er det som gjør spillet ekstraordinært?

7265694[/snapback]

Hva mener du med galskap? Mener du originaliteten til de gamle BI-spillene i forhold til de nye Obsidian-spillene?

Skrevet

Med galskap mener jeg mengder av gale, morsomme og fargerike personer (slik som de du møter inne i asylumet til Jon Irenicus i 2'ern eller "Lum the mad" i Throne of Bhaal). Jeg synes generelt sett det er noe veldig fasinerende med galskap i film og spill, og elsker når man klarer å få det til å bli bra. For min del er det galskapen og vakkerheten som gjør BG 1/2, Icewind Dale 1/2, Planescape Torment, Fallout 1/2 og Jade Empire bra. Og det at spillverdenen er "realistisk" og troverdig... levende.

Skrevet
Jon Irenicus - Tidenes desidert mest gjennomførte og interessante "spill-skurk". Bare for å ha nevnt det mens navnet var på banen.

7268953[/snapback]

Yep kul han.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så har du Kreia/Darth Traya, Darth Nihilus, The Transcendent One, Master Li. Alle gode villains. Kreia var spesielt kul for hun var en vanlig companion gjennom store deler av spillet. Man fikk virkelig blitt kjent med henne, før hun backstabbet deg.
  • 2 uker senere...
Skrevet

Savner de spilla voldsomt.

Planescape Torment var det beste syntes jeg (har rundet alle)

INGEN spill som når de rollespillene til knærne.

Husker godt i BG2 eller Throne of Bhaal når du møter de rookiene i en eller annen dungeon.

"Wow! We found a unidentified ring"

"Now I have to wait a day before I can cast "identify"

"I hope its a +1 shortsword!"

Eller noe i den duren. Har ikke ledd så kraftig av et spill siden Monkey var nye spill.

Skrevet
In early 2005, Troika ran into financial trouble, and was eventually forced to lay off all its staff and begin selling assets. Troika's founders have stated, however, that it is possible that the company will eventually "regroup" but unlikely. Ex-Troika staff have been picked up by the following companies: Activision, Day One Studios, Mythic Entertainment, Obsidian Entertainment, Point of View, Seven Studios, Sony Computer Entertainment, Swingin' Ape, Turtle Rock, and Treyarch.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...