Gå til innhold

Får ikkje til background-image i css.

Gjest Slettet+65132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+65132
Skrevet (endret)

Har prøvd og prøvd, men eg finne ikkje ut korleis eg skal få ein bakgrunn inn i ein divboks. Her er koden eg bruka:

.div_1 { border: 1px solid black; width: 700px; height: 120px; position: absolute; top: 0px; left: 0px; background-image: url('filer\bilde\image_1.gif') }

Noken ide om ka det er som er gale? Har prøvd med bakgrunnsfarge og det funkar godt det. Har all css i ei fil.

Takker

Endret av Slettet+65132
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
.div_1 { border: 1px solid black; width: 700px; height: 120px; position: absolute; top: 0px; left: 0px; background-image: url('filer\bilde\image_1.gif'); }

7240305[/snapback]

Legg til ;'en

Endret av Svinat
Skrevet (endret)

Prøv å skrive koden slik i css'et:

#div_1 { 
           border: 1px solid black;
           width: 700px;
           height: 120px;
           position: absolute; 
           top: 0px; 
           left: 0px;
           background-image: url('filer\bilde\image_1.gif'); 
}

Jeg er usikker på om det gjør noen forandring, men det kan vel ikke skade å prøve. Kan jo være smart å dobbeltsjekke at bildet heter image_1.gif og ligger i filer/bilde/image. :p

Endret av Svinat
Gjest Slettet+65132
Skrevet

No har eg prøvd alt dåkke har sakt, men framgangen er like liten. Får prøve og søke litt på google og sjå om eg finne noke der.

Skrevet

Det skal vel virke bare du bruker ' / ' den veien og ikke ' \ ', legger til ;, er sikker på at mappene heter nøyaktig det du skriver og at bildet er av filtype .gif.

Gjest Slettet+65132
Skrevet (endret)

Ja desse har eg bytta om på mange ganger. Kan muligens prøve litt meir.

Edit: Ja mappene har eg skjekka mange ganger.

Endret av Slettet+65132
Skrevet

Hva er stien til css-fila? Husk at banen til bakgrunnsbildet skal angis utifra hvor css-fila ligger og ikke html-fila som bruker css-fila.

Gjest Slettet+65132
Skrevet
Hva er stien til css-fila? Husk at banen til bakgrunnsbildet skal angis utifra hvor css-fila ligger og ikke html-fila som bruker css-fila.

7244744[/snapback]

Du er berre genial :D Funker fint no. Takk til alle som har prøvd og hjelpe meg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...