Gå til innhold

ny X2 4200+ virker tregere en gammel sempron?


carl-kr.

Anbefalte innlegg

hei!

 

fikk meg X2 4200+ idag.

oppgraderte fra sempron 2800,men jeg syns ikke oppgraderingen var så voldsom merkbar bortsett fra 3dmark.

 

hadde blant annet håpet å bli kvitt irriterende lagg i bf2,men det hakker enda dær min sempron slet litt.

 

det jeg har testet er 3dmar 03/15000p og 05/9500p

post-74252-1162926863_thumb.jpg

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du lastet ned dual core optimizer? min X2 4200+ klarer BF 2142 på full guffe uten lagg.

7239289[/snapback]

 

jeg har instalert det ja..

trengs det bare å instaleres også er det alt?:)

legger seg ikke på start menyen ihvertfall..

 

edit: har også instalert dual core driver...over den gammle driveren vell å merke.

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Byttet akkurat til X2 4200+ på den ene pc'en min fra en 3500+ og hadde samme problemet som deg. Dårlig ytelse i spill, men 3dMark gikk bra. Prøvde det meste ink som Brian_N skriver og legge inn dual core optimizer. Ble ikke noe greie på det før jeg la inn Windows på nytt.

 

Er uansett greit med en frisk Windows installasjon.

Lenke til kommentar
Byttet akkurat til X2 4200+ på den ene pc'en min fra en 3500+ og hadde samme problemet som deg. Dårlig ytelse i spill, men 3dMark gikk bra. Prøvde det meste ink som Brian_N skriver og legge inn dual core optimizer. Ble ikke noe greie på det før jeg la inn Windows på nytt.

 

Er uansett greit med en frisk Windows installasjon.

7239339[/snapback]

 

 

så du tror det vil rette på seg med en formatering.. :hmm: ?

tja...det får vente litt.nettop bynt å få det "på stell" siden forige reinstall :D

 

edit: ble bare litt skuffet.. :ermm: hadde veldig høye forventninger og da..har hadd en trasig liten sempron en god stund nå..hadde forventet meg en wow opplevelse..

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

En DC cpu vil ikke gi merkbar bedre ytelse i annet enn programmer som er optimalisert/støtter DC CPU som 3d mark06. Det kan være andre ting som lagger systemet.

Skjermkort og for lite minne er gode kandidater. BF2 drar nytte av mer enn 1GB minne. Du har da et skjermkort som burde dra BF2 greit.

Lagg kan komme fra en evt server eller linjen din om du spiller online.

Prøv også å legge inn siste ATI driverne om du ikke har gjort det.

Ytelsesøkningen ser en gjerne når en gjør flere ting samtidig. F.eks pakker et rar arkiv og kjører virusscan ol. Ene kjernen til 4200 er da ganske mye raskere enn en sempron 2800

Lenke til kommentar
har du lastet ned dual core optimizer? min X2 4200+ klarer BF 2142 på full guffe uten lagg.

7239289[/snapback]

 

Er dette et program som utnytter Dual-Core bedre for Core 2 Due også? Ikke at jeg har noen problemer med min E6300 men bare lurer. :)

7243213[/snapback]

 

vet ikke helt, men det er iallefall for amd cpu'er.

Lenke til kommentar
Byttet akkurat til X2 4200+ på den ene pc'en min fra en 3500+ og hadde samme problemet som deg. Dårlig ytelse i spill, men 3dMark gikk bra. Prøvde det meste ink som Brian_N skriver og legge inn dual core optimizer. Ble ikke noe greie på det før jeg la inn Windows på nytt.

 

Er uansett greit med en frisk Windows installasjon.

7239339[/snapback]

 

Dersom du bytter ut CPU'en (går fra single til dual-core) vil jeg faktisk anbefale på det sterkeste at man også reinstallerer Windows, slik at du er sikker på at Windows konfigurerer seg selv riktig i forhold til de to kjernene.

 

Jeg har aldri hatt behov for å kjøre noen dual core optimizer. Jeg har aldri hatt noen problemer med spill i forbindelse med DC heller siden jeg skaffet meg en DC CPU for 1.5 år tilbake. Men etter hver oppgradering av prosessoren (2 DC CPU'er) har jeg reinstallert Windows på nytt. Dette er noe man strengt tatt ikke trenger å gjøre, men i mitt tilfelle byttet jeg også annen hardware (hovedkort osv.), og da kan det fort bli rot dersom man ikke installerer Windows på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...