Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hydraulisk clutch virker ikke

lankeveil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Clutchen på min audi 80 er dårlig... har ikke pedal og luft slipper inn i systemet uansett hvor mye jeg "blør" systemet. Har byttet Slave pumpen men det ble ikke bedre ... noen tester jeg kan gjøre for å fastsette nøyaktig hvor problemet ligger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette systemet må du lufte på en spessiell måte, å "blø" de blir ikke å hjelpe det kan faktisk gjøre det værre. Du må koble luftenippelen på koblinga til luftenippelen på et av bremsene via en passende plastslange og lufte systemet motsatt vei.

Skrevet

Kobl en slange mellom nærmeste bremsecaliper og slavesylinderen. Åpne begge niplene, og trykke på bremsepedalen for å lufte. Lufta kommer da ut av bremseveskebeholderen, husk og følge med veskenivået i beholderen slik at det ikke renner over, jeg brukte en liten sprøyte for å ta ut overskuddet i beholderen

men ei teskje og et pappbeger funker også.

Gjest Slettet+5132
Skrevet

Denne metoden som Rebel-Rider nevner her har jeg aldri hørt om men virker tungvindt. Slik vi gjør det på verkstedet får vi en mann til å sitte inni bilen å trå inn clutch pedalen for å bygge opp trykket og en annen åpner lufteventilen på slavesylinderen men pedalen holdest inne. lufteventilen lukkes ogsp etter at trykket har kommet ut og pedalen fortsatt håldest inne. når lufteventilen er lukket trår personen inni bilen 2-3 ganger på pedalen for å bygge opp nytt trykk. Dette gjentas til pedalen virker fin og systemet er fritt for luft. Pass på at ikke beholderen går tom for bremsevæske. trenger ikke å være samme beholder som til bremsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...