Gå til innhold

Lærling innen media?


veos

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har så smått begynt å tenke på neste skoleår. Går nå VK1 medier & kommunikasjon.

VK2 medier & kommunikasjon høres ufattelig kjedelig ut, å påbygging er intet alternativ for å få generell studiekompetanse..

 

Hvertfall.. Er det noen her som er lærling innen media? Er det fast lønn for lærlinger?

Er ganske gira på å få meg en plass som har noe med TV/filmproduksjon å gjøre, men noe innen grafisk design fungerer også. Er det mulighet for å ta VK2/almenn påbygging eventuelt etter toårig lærlingplass, for å så få generell studiekompetanse?

 

 

Med beste hilsener,

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har vært lærling i mediegrafikerfaget (ble svenn ifjor sommer :) - Du får lærlinglønn som stiger hvert halvår. (Satsene er fortiden slik: 1. halvår: kr. 6.856, 2. halvår: kr. 9.879, 3. halvår: kr. 11.943, 4. halvår: kr. 14.944,00 (månedslønn :) (Les mer på medieungdom.no :)

 

I oslo-området vet jeg at det er flere bedrifter som tar inn TV/Film-lærlinger, ellers er det ganske mange som tar imot grafisk design-lærlinger. Det kan likevel være ganske vanskelig å faktisk få læreplass, du bør ha forholdsvis imponerende arbeider, gode karakterer og lite fravær. Det er mye jobb, men brenner du for faget kan det være inderlig mye mer lærerikt enn skolegang.

Lenke til kommentar

Ah, takk så mye for nydelig informasjon og link til medieungdom.no.

 

Ja, karakterene er ikke så imponerende, hadde 4.5 i snitt til jul i fjor, 4.6 til sommeren og 4.5 i standpunkt. Regner med jeg detter ned igjen nå til jul.

Skal sjekke opp litt jeg, er utrolig keen på å bli lærling! :)

Lenke til kommentar

Er klar over det. Skolen jeg går på nå, Akademiet VGS i Ålesund tilbyr også allmenn, så dette kan jeg da eventuelt få unnagjort for 7500,-/året (750,-/måneden), dersom jeg ikke kommer inn på det offentlige pga. alderen når jeg eventuelt er ferdig som lærling.

Endret av vegardostrem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...