Gå til innhold

Lekket video fra Age of Conan

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sånn som det blir i Age of Conan nå så ser jeg ingen forskjell fra andre MMORPGS. Ja man styrer sverdet, men hva hjelper nå det når du ikke kan styre forsvaret ditt ? Da blir det jo at man slasher ivei meningsløst uten tanker og mening, bare at istedenfor å trykke på hotbaren din, så gjør du Left-Right+Fire1 for en kombinasjonsmove. Skulle betalt 10 000 for å fått illustrert hvor idiotisk Funcom er ved å lage noe sånt. De kan seriøst ikke kalle dette Realtime for det er det ikke.

7241004[/snapback]

Avean: Kamp i Age of Conan skiller seg vesentlig ut fra andre MMO-spill. For eksempel "targeter" du ingenting. Du kan stå i en gjeng med fiender og svinge sverdet rundt deg som du vil, og treffe mange samtidig. Det er det ingen andre MMO-er som har gjort enda. Der vil du som regel velge en fiende og så trykke på et ikon én gang for å starte kampen. Etter det fyrer figuren din løs slagene automatisk til kampen er slutt. I Age of Conan må du selv svinge sverdet hver gang -- gjerne med en Xbox 360 Gamepad -- i ulike retninger som du selv bestemmer. Du kan få inn flere slag enn en fiende hvis du er raskere, og det er en salig blanding av tall, statistikker og "player skill". Poenget er at med et MMO som har så mye "network load" må ting gjøres annerledes enn i et singleplayer-spill på grunn av tekniske begrensninger og ikke minst for å unngå juksing. Vi vil heller ikke at de eneste som er flinke i Age of Conan er de som er raskest på museknappen.

For øvrig jobber jeg i Funcom, så du kan få illustrere hvor idiotisk det er -- helt gratis. :-)

Endret av Erling E.
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Avean: Kamp i Age of Conan skiller seg vesentlig ut fra andre MMO-spill. For eksempel "targeter" du ingenting. Du kan stå i en gjeng med fiender og svinge sverdet rundt deg som du vil, og treffe mange samtidig. Det er det ingen andre MMO-er som har gjort enda. Der vil du som regel velge en fiende og så trykke på et ikon én gang for å starte kampen. Etter det fyrer figuren din løs slagene automatisk til kampen er slutt. I Age of Conan må du selv svinge sverdet hver gang -- gjerne med en Xbox 360 Gamepad -- i ulike retninger som du selv bestemmer. Du kan få inn flere slag enn en fiende hvis du er raskere, og det er en salig blanding av tall, statistikker og "player skill". Poenget er at med et MMO som har så mye "network load" må ting gjøres annerledes enn i et singleplayer-spill på grunn av tekniske begrensninger og ikke minst for å unngå juksing. Vi vil heller ikke at de eneste som er flinke i Age of Conan er de som er raskest på museknappen.

For øvrig jobber jeg i Funcom, så du kan få illustrere hvor idiotisk det er -- helt gratis. :-)

7241224[/snapback]

Problemet er nok at enkelte forventet seg en slags revolusjon (som man ser i konsolldiskusjonene mesteparten av tida), og ikke "neste steg". Selv er jeg nok litt for glad i det standardiserte systemet, men AoC skal naturligvis prøves.

Spørsmål til deg siden du jobber i Funcom (og siden jeg ikke følger med): Blir det noen form for "demo" i AoC? De fleste mmorpgs pleier jo å styre unna dette (noe det kan ligge gode grunner bak, men uansett)

Skrevet
Spørsmål til deg siden du jobber i Funcom (og siden jeg ikke følger med): Blir det noen form for "demo" i AoC? De fleste mmorpgs pleier jo å styre unna dette (noe det kan ligge gode grunner bak, men uansett)

7241271[/snapback]

Du mener å laste ned en demo og prøve spillet? Det kan jeg nok ikke si noe om enda. Du kan naturligvis kjøpe spillet og prøve det i en måned uten å betale abonnement, men det er selvfølgelig noe helt annet. Utover det har mange onlinespill den siste tiden skiltet med "Buddykeys" som du kan gi til venner slik at de kan spille gratis i for eksempel en uke. Jeg er selv positiv til ideen om en kjapp og grei demo av et MMO, men det er ikke noe jeg i Funcom kan bekrefte eller avkrefte om vi vil gjøre.

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Du mener å laste ned en demo og prøve spillet? Det kan jeg nok ikke si noe om enda. Du kan naturligvis kjøpe spillet og prøve det i en måned uten å betale abonnement, men det er selvfølgelig noe helt annet. Utover det har mange onlinespill den siste tiden skiltet med "Buddykeys" som du kan gi til venner slik at de kan spille gratis i for eksempel en uke. Jeg er selv positiv til ideen om en kjapp og grei demo av et MMO, men det er ikke noe jeg i Funcom kan bekrefte eller avkrefte om vi vil gjøre.

7241288[/snapback]

Naturligvis ikke en demo som det fins i singleplayer spill, siden det er et mmo, jeg tenkte nok mer på metoden som brukes i open betas og buddy keys (håper naturligvis at jeg slipper å vente på en buddy for å få prøvd det :p).

WoW hadde jo en sånn 14-dagers trial såvidt jeg husker. Iallefall hadde det vært kurant med en sjudagers trial eller noe, siden jeg ikke trives med ideen om å kjøpe for å prøve :)

Skrevet

Synes dette AOC virker kjempe bra,bra story virker det som,grafikken virker bra.

Men lurer bare på 1 enkel ting, Kommer det til å koste penger?? :hrm:

Skrevet

Vil for øvrig legge til at det er mer enn kamp i Age of Conan. Det er en skikkelig rollespill-historie i den første delen av spillet før du trer ut i MMO-verdenen, du kan bygge din egen by sammen med guilden din, du kan kjempe om festninger i en spesiell del av verdenen, prøve forskjellige crafting-yrker slik som smed, arkitekt og så videre. Du kan ri på hest, kjempe mens du er på hest, delta i store slag med katapulter osv. Og så er det jo satt i Conan-verdenen, noe som betyr gigantiske områder gjennomsyret av mysterier.

Ok, sorry. PR-modus OFF.

Skrevet
Gode animasjoner, men jeg syns ikke det så særlig spennende ut. Folk som dasket på hverandre med sverd..

7234170[/snapback]

Ja det så litt innholdtfattig ut.

Prove me wrong.

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet

Hvis du så en video av en warrior i wow som drepte et par monster for å få gjort en quest, ville du da ment at hele spillet var innholdsfattig uten å ha sett "resten"?

Skrevet
Hvis du så en video av en warrior i wow som drepte et par monster for å få gjort en quest, ville du da ment at hele spillet var innholdsfattig uten å ha sett "resten"?

7241465[/snapback]

Hvis alt som ble gjort var autoattack (dvs. slå med våpenet) om og om igjen, så hadde jeg ikke akkurat blitt fylt med imponade.

Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Hvis alt som ble gjort var autoattack (dvs. slå med våpenet) om og om igjen, så hadde jeg ikke akkurat blitt fylt med imponade.

7241486[/snapback]

Det er et godt poeng, men samtidig skal man være forsiktig med å la en video være avgjørende. Man kan jo bare stå og autoattacke i wow også, men en video av en fyr som står og autoattacker ville allikevel ha vært litt misvisende :)

Skrevet (endret)

Hvis noen mener at WoW's kampsystem, som består i å velge et mål og trykke gjentatte ganger på 1-9-tastene, er mer avansert enn AoC's system, da vet du for lite om spillet til å kunne uttale deg rettmessig.

Endret av BTK
Gjest Slettet+214asdf125
Skrevet
Hvis noen mener at WoW's kampsystem, som består i å velge et mål og trykke gjentatte ganger på 1-9-tastene, er mer avansert enn AoC's system, da vet du for lite om spillet til å kunne uttale deg rettmessig.

7241652[/snapback]

Var det meg du sikta til nå? Kan ikke huske å ha påstått dette noen steder, annet enn å ha påpekt at jeg trives med det "gode gamle".

Skrevet

7241652[/snapback]

Tror litt av cluet her er at WoW har casters og forskjellige classes. Personlig syns jeg at om alle tråkker rundt med sverd osv og bare står å svinger dem frem å tilbake så kan dette bli en daff suppe.

Ser utrolig kjedelig ut å stå å svinge et sverd, og det ser minst like tilfeldig ut som noe annet spør du meg.

Conan's verden er vel å najs men sorry kampsystemet ser litt for teit ut. Samtidig skal jeg si at jeg ikke vet nok om spillet til å ville gi det fullstendig slakt. Men så langt så imponerer det langt ifra meg.

Skrevet

7241652[/snapback]

Såklart, jeg vet ingenting om AoC bortsett fra det jeg så i denne videoen. Men, hadde jeg sammenlignet en god PvP-video fra WoW (med en warrior) og denne videoen fra AoC, så er det ingen tvil om at jeg hadde holdt meg til førstnevnte.

Men, så antar jeg at det kommer bedre videoer fra Funcom før spillet slippes, så.. vi får se da.

Skrevet
Tror litt av cluet her er at WoW har casters og forskjellige classes. Personlig syns jeg at om alle tråkker rundt med sverd osv og bare står å svinger dem frem å tilbake så kan dette bli en daff suppe.

Ser utrolig kjedelig ut å stå å svinge et sverd, og det ser minst like tilfeldig ut som noe annet spør du meg.

Conan's verden er vel å najs men sorry kampsystemet ser litt for teit ut. Samtidig skal jeg si at jeg ikke vet nok om spillet til å ville gi det fullstendig slakt. Men så langt så imponerer det langt ifra meg.

7242111[/snapback]

AoC har 3 raser og 23 klasser. 10 av disse er casters.

Skrevet

Lykke til, til Funcom med dette spillet. Uansett hvordan det blir, er de sikret en god inntekt. Jeg holder meg til AO til noe annet dukker opp som faktisk er verdt min oppmerksomhet (ingenting annet for tiden). Liker best MMORPG spill med sci-fi tema, og håper noe slikt vil komme fra Funcom igjen om noen år.

Skrevet (endret)
Gode animasjoner, men jeg syns ikke det så særlig spennende ut. Folk som dasket på hverandre med sverd..

7234170[/snapback]

Ja det så litt innholdtfattig ut.

Prove me wrong.

7241457[/snapback]

Ok, unnskyld meg, men det der er direkte tåpelig! Har du sett en video av et guild i WoW som sloss mot bosser i MC, BWL osv? Å sloss mot bosser i raid er kanskje noe av det kuleste for folk som liker PvE i WoW, men ser det direkte gøy ut? Spesiellt hvis du ikke har spillt det før? Jeg har deltatt på boss raids i MC før, og synes det å se en "skrytevideo" fra et guild som downer en boss, er direkte gørr kjedelig å se på. Det er ikke mye action som skjer, med mindre tankene mister aggro.

En annen ting jeg vil trekke frem, er at denne karen som har posta dette på youtube, sikkert bryter en user agreement avtale ved gjøre det.

Edit: Erling E.: Var det så lurt å si at du jobber i funcom i et spillforum? Er ikke det nesten det samme som at en filmstjerne poster i et filmforum og skriver at denne brukeren er "MEG" :p . Nå kan det ikke autentiseres at du virkelig jobber i funcom, men det virket jo troverdig.

Endret av Anthropod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...