Gå til innhold

digitalt cam. til max 3k...


Anbefalte innlegg

hei, kjæresten min skal til mexico i tre måneder og siden det er snart jul tenkte jeg kunne kjøpe noe hun hadde vært gøy å ha med på tur... siden hun sikkert kommer til å oppleve mye, kommer hun sikkert til å ville bevare disse...

 

det jeg ser etter er et camera som tar klare og behagelige bilder, med gode farger. bra optisk zoom og kjekke løsninger på selve cameraet...

 

har egentlig ikke så peiling på foto så jeg hiver ut en kabel... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nenvt ovenfor så bør du nok ta sikte på å lese tester på f.eks. akam. Det går ikke lang tid før kompaktkamera er "utdatert" i og med at det kommer nye hele tiden.

 

Det vil si at selv om jeg har gode erfaringer med mitt Sony Cybershot DSC-P200 så er dette et kamera du ikke lenger får kjøpt. Å si noe generelt om hvilke produsenter som lager de beste produktene er heller ikke mulig da de fleste lager både gode og mindre gode kamera.

 

Finn ut hvilke bruksområder som er viktigst for henne som f.eks. batterikapasitet, proprietært vs ikke-proprietære batteri, støtsikring, vann-/spruttett, oppløsning, zoom etc. Når du har kartlagt dette kan du kikke på tester, brukererfaring o.l.

 

Et morsomt kamera, hvis du har behov for vann- og støtsikring, som min kone nettopp kjøpte er Olympus µ 720 SW, testen av kamera kan du lese her.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har aldri hatt sansen for HP sine kamera, og synes rett og slett ikke bildene blir bra nok. De jeg har sett, har en tendens til uskarphet, dårlige farger og mye støy i forhold til de andre du nevner her.

 

Coolpix P4 og Ixus 800IS gir veldig gode bilder. Ixus'en gir nok noe sterkere farger og mer skarphet enn Nikon kameraet som gir mer frihet til å styre skarphet og farger selv. Noen synes Ixus'ene er litt overdrevne i falsk oppskarping og fargemetning, men vil anbefale deg å se om du finner sammenlignbare testbilder av disse to.

 

Olympus'en som anbefales av en her, er ikke kjent for bildekvaliteten akkurat. Den lider litt pga. kameraets egenskaper til å tåle støt og vann. Men vil man ha et mest mulig solid kamera, så er det et klart valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...