Gå til innhold

Problemer med Club3D 7600 GS AGP


Yeti_

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig kortet over. Etter det har jeg hatt problemer med rare artifacts i 3d-spill. Det er som om punkter og polygoner blir flyttet tilfeldig rundt i 3d-bildet. Problemene kommer etter 5-10 minutter og når det er slik i ett spill, er det i alle helt til maskinen er startet på nytt.

 

Er det noen andre som kjenner til problemet?

 

Jeg søkte i forumer og fant at det var en del folk rundt i verden som hadde akkurat samme problemet med det kortet. Noen som kan hjelpe meg her til lands?

Endret av MrKuk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sjekke temp'en var visst så enkelt at det var flaut å spørre om det. Men men..

 

GPU-temp'en ligger på ca 44 c når jeg bare kjører XP, og så stiger den til ca 58 c i spill. Det kan jo tyde på at det ikke er høy temp på skjermkortet som er problemet.. CPU-temp'en er på ca 35 c, og det er jo godt innenfor.

 

Jeg har kjørt driver cleaner og installert den nyeste forceware'en. I tillegg byttet jeg ut min gamle strømforsyning med en OCZ Modstream 520W. Ingen av delene forandret noe.

 

Det som er rart er at artifacts'a ikke kommer i spesielt krevende spill, eller når det er lav fps pga mye detaljer. De kommer i bl.a americas army og får spillet til å henge helt etter noen minutter..

 

Jeg sendte kortet tilbake til Netshop der jeg kjøpte det. Der fikk jeg så godt som ingen hjelp. De bare sendte det tilbake og fakturerte meg 126,- kr for å teste det. Snakk om stusselig support..

 

Er det noen som har noen idéer til meg?

Lenke til kommentar

Hadde nøyaktig samme problem som deg (artifacts i spill) på dette kortet. Pussig nok fungerte det normalt i ca et par uker før artifact-problemet dukket opp.

Hadde ikke overklokket kortet, og byttet heller ikke driver på noe tidspunkt. Kortet holdt normal temperatur ved målinger, så jeg aner fremdeles ikke hva som var galt med det.

 

Det eneste som hjalp var å bytte kortet i et nytt av samme type... har nå brukt dette i ca 2 måneder uten problemer.

Lenke til kommentar

Det er visst en hel masse folk med artifacts-problemer på 7600GS agp-kort.. Jeg prøvde å bytte mitt inn hos Netshop. Sendte med detaljert beskrivelse og greier, men der var det ingen hjelp å få. Fikk det bare i retur merket "vare testet ok". Dårligere service skal du lete lenge etter. Siste gang jeg handler hos Netshop..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...