Gå til innhold

A2DP støtte i N70ME?


Anbefalte innlegg

Leser på VGs teknoside for mobil og tele at vi kan vente oss N70ME i hyllene denne måneden.

 

Det som imidlertid interesserer meg litt er at VG skriver at N70ME vil ha støtte for A2DP.

 

Også N70 Music Edition vil ha A2DP-støtte slik at du kan høre på stereo-musikk trådløst.

 

Stemmer dette? Kan de virkelig få til det bare ved en softwareoppgradering?! For det er jo det hele "ME" delen er? Det pluss et svart deksel og et stygt theme..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stemmer dette? Kan de virkelig få til det bare ved en softwareoppgradering?! For det er jo det hele "ME" delen er? Det pluss et svart deksel og et stygt theme..?

7227488[/snapback]

Nokia N70 ME og N73 ME ble lansert samtidig som N95. N95 skal ha støtte for A2DP. Tror kanskje det er derfor det går rykter om at de to andre modellene også skal støtte dette. Har ikke funnet informasjon om A2DP på skrytelisten til de to modellene.

 

Når det gjelder implementering av A2DP skal det være støtte for dette i hardware. Problemet er manglende støtte i programvaren. Du kan jo håpe på oppdatering, men ikke håp så mye at du blir skuffet når den ikke kommer.

Lenke til kommentar
Vis dere leter litt på Amobil så kommer denne artikkeln opp og der er det svar å hente

7228648[/snapback]

 

..som er en eksakt kopi (hvilken vei, vg-amobil, amobil-vg, aner jeg ikke) av det VG skriver. Been there, men takk for leitinga. :) Noen som har noe annet å vise til enn en blåkopi av det som står på VGs sider (eller omvendt som nevnt, er vel antakelig VG som bruker Amobil som kilde)?

 

EDIT:

Takker for svar fra deg også thrill. Fant ingenting i skrytelistene jeg heller, derfor jeg blei litt paff når det plutselig dukker opp på VG og Amobils sider.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Skulle ønske N73ME hadde A2DP :/ Så rart av Nokia og gi ut et slikt headsett når de har meget få telefoner med A2DP.

 

Noen som vet litt mer hvordan A2DP egentlig fungerer?

 

Er det 100% software og krever bare bluetooth 1.2 eller 2.0 (N73ME har 2.0)

Eller krever det noe form for spesiell hardware i telefonen for og fungere?

 

Er det vits og håpe på feks firmware med A2DP? :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder implementering av A2DP skal det være støtte for dette i hardware. Problemet er manglende støtte i programvaren. Du kan jo håpe på oppdatering, men ikke håp så mye at du blir skuffet når den ikke kommer.

7228094[/snapback]

 

 

Skulle ønske N73ME hadde A2DP :/ Så rart av Nokia og gi ut et slikt headsett når de har meget få telefoner med A2DP.

 

Noen som vet litt mer hvordan A2DP egentlig fungerer?

 

Er det 100% software og krever bare bluetooth 1.2 eller 2.0 (N73ME har 2.0)

Eller krever det noe form for spesiell hardware i telefonen for og fungere?

 

Er det vits og håpe på feks firmware med A2DP? :)

7230961[/snapback]

 

Jeg syntes det personlig er litt rart at A2DP ikke er implementert i disse "ME" telefonen fra starten av. Syntes Nokia har sovet litt i timen der. Det lukter egentlig litt "billig" oppgradering av hele "ME" konseptet spør du meg! Fargen på telefonen, et ekstra theme og et minnekort? Skuffende.. Men nokia har en del "rare" oppgraderinger for tida. N93 Golf, N80IE, N70/73ME, 5500ME osv. Skjønner dealen med N91 8GB, bra den nå kommer med A2DP, men de andre "oppgraderingene"? Er jo bare snakk om software hele veien. Det den ene ikke kan, kan den andre ved hjelp av noen Kb med data. :ermm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er på tide å oppklare.

 

På presselanseringen i New York ble N95 lansert, sammen med musikkversjonene av N70 og N73 samt 8-gigabyteren.

 

I pressemeldingen sto det ikke noe om A2DP i N70 og N73, men da vår mann på stedet spurte spesifikt om dette ble han opplyst om at A2DP var på plass. Her har det altså oppstått misforståelser som har skapt litt følgefeil. Dette har vi rettet for en stund siden, både i artikkelen og i prisguiden.

 

Hvis du ser på "forfatter" på VG Nett ser Marius Valle, Amobil.no, så den feilen er lett å oppklare :)

 

Nokia N70 har altså ikke A2DP

Nokia N73 har heller ikke A2DP

Nokia N91 8 GB har A2DP

Nokia N95 har A2DP

Lenke til kommentar

Man kan jo eventuelt gå til anskaffelse av et Itech/MSI A2DP headset.. Disse kommer bundlet med Blueplayer som gir A2DP på N70 og N73 husker jeg ikke helt feil..

 

Til N73 må man vel riktinok passe på å få siste versjon av Blueplayer for at det skal funke.. Sjekk FAQ på Itech Dynamics sine sider angående A2DP og N73..

Lenke til kommentar
Man kan jo eventuelt gå til anskaffelse av et Itech/MSI A2DP headset.. Disse kommer bundlet med Blueplayer som gir A2DP på N70 og N73 husker jeg ikke helt feil..

 

Til N73 må man vel riktinok passe på å få siste versjon av Blueplayer for at det skal funke.. Sjekk FAQ på Itech Dynamics sine sider angående A2DP og N73..

7489205[/snapback]

 

Uff, jeg som solgte N73'n min fordi den ikke hadde A2DP :( Da kunne jeg altså bare kjøpt dette headsettet med software i tillegg så hadde det virka?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...