Gå til innhold

Bytte ut vifta på XFX 7900 GT med passiv. Schooner


traveler

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har kjøpt meg nytt skjermkort: XFX GeForce 7900 GT 256 MB

Til tross for at jeg er litt alergisk mot støy, og advarsler om at dette skjermkortet er det som støyer mest på markedet...

 

Men til saken. Planen er å bytte ut den originale bråkevifta med en passiv løsning.

Har sett litt på Thermaltake Schooner CL-G0009 da denne er forholdsvis rimelig, og får positive kommentarer.

 

Spørsmålet er om dette er mulig å montere på kortet nevnt ovenfor? Har også planer om å klokke litt, og er da usikker på om denne løsningen vil kjøle godt nok i forhold til den originale vifta. Jeg har ellers en 250mm vifte i sidedøra som blåser rett inn på hovedkortet, og en 120mm til utblåsning av kabinett lufta.

 

Eller bør jeg rett å slett gå for en alternativ vifteløsning som f.eks Zalman VF900-Cu .

 

Setter pris på tilbakemelding og eventuelle forslag til andre løsninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brodern har den fra Thermaltake på et 6800GS kort, og er litt plunder å få det på. Måtte mekke litt selv med skiver. Men når du har fått det på plass fungerer det greit. (I BF2=58-60grader.) Blir såklart varmere enn vifte, men du sier selv at du har bra med vifter i kabinettet, så der hjelper jo på. Men vær OBS på at det fort kan løsne, spesielt hvis du farter rundt med maskina. Sjekk etter at kjøleribbene og alt sitter stramt og fint med jevne mellomrom.

 

Har selv et XFX 9700GT kort, men 480M, som er overklokket fra XFX. Kortet bråker helt klart mye! Jeg vurderer å gå for vannkjøling fra Corsair. Nautilus 500 har fått bra kritikk! Enkel og forholdsvis billig :)

Endret av Kula82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...