Gå til innhold

Problem med LAN-kabler! (Asus M2N32-SLI Deluxe)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skiftet fra Wi-Fi til kabel igår, da jeg har hatt problemer med spilling via trådløst. Det stopper opp i 2sek, og kommer tilbake igjen...

Men problemet er at når jeg skrur på dataen, kommer det opp en feilmelding som sier at det er et problem med LAN-kabelen! Jeg har sjekka BIOS, og alt virker greit. Også har jeg internett! Alt funker! Går via en Jensen AL7954 til ADSL-modem. Kabelen er av merket BANDRIDGE CAT.5E UTP 25m, dvs krysset (125,- på Spaceworld;). Hovedkortet er et Asus M2N32-SLI Deluxe Wi-Fi.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg skiftet fra Wi-Fi til kabel igår, da jeg har hatt problemer med spilling via trådløst. Det stopper opp i 2sek, og kommer tilbake igjen...

Men problemet er at når jeg skrur på dataen, kommer det opp en feilmelding som sier at det er et problem med LAN-kabelen! Jeg har sjekka BIOS, og alt virker greit. Også har jeg internett! Alt funker! Går via en Jensen AL7954 til ADSL-modem. Kabelen er av merket BANDRIDGE CAT.5E UTP 25m, dvs krysset (125,- på Spaceworld;). Hovedkortet er et Asus M2N32-SLI Deluxe Wi-Fi.

Takk!

7221647[/snapback]

 

Hvis kabelen er koblet fra pc til modem/router, så skal den vel ikke være krysset? Krysset kabel bruker du vel ved direkte kobling mellom PC og PC eller PC og PS2 osv?

Lenke til kommentar
Skal da gå an vanlig også? At den er krysset, er bare et ekstra?

7221765[/snapback]

 

Skal du koble den til en svitsj/hub, må du bruke UKRYSSET kabel. Kobler du til modem/ruter uten svitsj, trenger du en krysset kabel. Kobler du sammen 2 svitsjer for å få flere porter, bruker du krysset kabel dersom du ikke har egen linke-port på en av svitsjene. Bytt til en vanlig kabel, da!

Lenke til kommentar

Hvis det funker, hvorfor postet du her i utgangspunktet da?

 

De fleste nyerehovedkort og ethernet-komponenter auto-senser om kabelen er krysset eller ikke, og retter seg deretter. Det virker som om at (i ditt tilfelle) endringen initieres av 2 komponenter ELLER at denne endringen ikke fungerer som den skal. Uansett bør du bytte til en ikke-krysset kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...