Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk, trøbbel


Anbefalte innlegg

Hei!

situasjonen: kjøpt ny brukt laptop, med inebygd trådløst nettverkskort(IEEE 802.11g).

Kjøpte trådløs router, internett hadde jeg fra før på min stasjonære maskin.

Før jeg begynte å innstallere ruteren, fant laptopen svakt signal fra en nabo, med sikret nett. jeg kunne altså observere andres nett, dette kunne jeg også hos en kamerat.

Etter å ha satt opp min egen trådløse ruter, finner maskinen ingen nett, se bilde.

 

Vel, ruteren er det ikke noe problem med, for kameraten min tok med sin laptop og skled rett på nett.

mao er det noe krøll med mitt kort eller innstillinger, som plutselig har skjedd. Kjører jeg kabel fra trådløse routeren i laptopen, som nå, er jeg på nett.

 

Finnes det programmer som tvinger kortet til å søke etter nett, eller andre løsninger? drivere har jeg vanskelig for å finne, tydeligvis..

post-68079-1162598400_thumb.jpg

post-68079-1162598568_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løst! Utrolig nok var faktisk en standardfunksjon fra windows nyttig for en gangs skyld! Systemgjenoppretning hadde laget gjenoppretningspunkt rett før jeg begynte å dille, spolte tilbake hit og kom på nett! :) Ser ut til at problemene kom av at jeg startet routerkonfigureringen med kabel fra laptopen, og fikk en error. Da ble ulogisk nok den trådløse koblingen ødelagt. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...