Gå til innhold

Nøkkelbryter og pulsbryter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å kjøpe inn litt forskjellige komponenter min neste case mod.

A23385_C.JPG

Tenkte å kjøpe en slik ^^ + en nøkkelbryter (2 polet).

Det jeg tenkte var at når nøkkelen står i ON position vil Trykkbryteren lyse, altså i "active mode" eller "stand by" mode :smile:. Altså, trykk bryteren er ubruklig når nøkkelen står på OFF, da vil den ikke lyse seff.

Men problemet er hvor jeg skal få spenning til lysdioden når pc'en er av. Eneste er jo eventuelt strøm uttaket til netverkskortet (Wake on LAN), noen som vet om noen andre steder på et HK hvor jeg kan finne Standby spenning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja , eg har ein nøkkelstrømbryter som eg har kjøpt på biltema. Broren min har alerede kjøpt en for ei stund sida og laga til. Viss han tar den av , kan du ikkje slå på maskina.

Menne dissa to startbrytarane , kva kosta dei ? Og kvar kjøpte du dei ?

Skrevet

elfa.se/no--> Elektromekanikk/Pneumatikk--> Strømbrytere--> Trykkstrømbrytere--> Belyst tryckströmställare i metall, IP66, vandalsäker.

Men uansett, noen som vet hvor jeg kan få noe "stand by" spenning på HK?

Skrevet

Du kan finne stand-by spenning i atx tilkoblingen. Der er en spenning der som gjer atx funksjonene mulige. Du m[ lese i manualen til hk [ finne ut hvilken ledning det er. Den skal vertfall inneholde -5 volt.

Skrevet

eg fann det i min manual. å det stemmer ut med at det blir en grønn ledning som er mye tynnere en dei andre ledningene. Denne inneholder +5V når strømforsyningen er i "stand by" normal tilstand når pc'en er av. (det var en tynn grønn ledning i min powersyly hvertfall kan hende fargen varierer) men det er bare og måle med et voltmeter. Ta av power-kablen og mål mellom den grønne og jord (0V svart). Så skulle vel problemet dit løse seg.

Skrevet

Quote:

Den 2002-11-10 23:16, skrev Varj:

det er seff enhetsprisen som synker ved kjøp av fler, doh

ÅÅååååja! Var det sånn det var? :roll: :roll:

[ Denne Melding var redigert av: RockeRolf på 2002-11-11 00:01 ]

Skrevet

Bestiller du 20 stykker koster det 138,- pr stykk. Altså du får ikke 20 stk for 138,- kroner. Når du kjøper 20 betaler du 2760,-, mens hvis du bare kjøper 1 koster det 171.. :wink:

Skjønte du nå? :razz:

Skrevet

Ikke så dum ide igrunn, men da vil nøkkelen miste helt sin funksjon da, bortsett fra det praktiske da (praktiske=mulighet til å låse pc'en). Praktiske grunner er vel ikke alltid det moddere er ute etter (med mindre det kan brifes med :smile:).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...