Gå til innhold

Spellcaster spm for NwN2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å være spellcaster. men så fikk jeg vite at jeg bare kunne kaste så og så mange spells om dagen. Jeg var barbarian på de andre nwn spillene og prøvde aldri spellcaster.

Det jeg lurer på er: Er det ikke kjedelig å plutselig gå tom for spells midt i en combat? må du da bruke staff's osv? eller er det ikkenoe problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, nå har jeg bare erfaring fra 'pen and paper'-rollespillet..

og om jeg husker riktig så har du to caster-klasser; Wizard og Sorcerer.

Wizard bruker starten på dagen til å klargjøre et gitt antall spells som han kan bruke iløpet av dagen. Fordelen med wizard er at du kan bytte spells hver dag. Ulempen er at du får mindre 'spells per day'.

Som wizard får du flere spells per day om du har mye Wisdom.

En sorcerer velger et gitt antall spells når han går opp level. Disse kan ikke forandres på. Men fordelen er at du får som regel mer 'spells per day'.

Som sorcerer får du flere spells per day om du har mye charisma.

Og om du går tom for spells kan du bare dra fram en wand og pælme mer spells. :thumbup:

Offtopic; Første post! Beklager rotete og stygt språk.

Endret av psike
Skrevet

:)

Solo med caster er igrunn ganske vanskelig, med tanke på at de såvidt tåler tunge løft i begynnelsen. På toppen av det mangler de gode spells i starten. Men resultatet for det harde arbeidet vises mye klarere i en caster enn en fighter.

Anbefaler deg å prøve det litt iallfall, noen av spellene du får er fantastiske og rydder det meste av veien :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...