Gå til innhold

Bygge helt ny spille-PC, 13 000 - 18 000kr


Anbefalte innlegg

Jeg trenger som sagt en helt ny pc :p. Denne skal jeg bygge selv, og jeg skal ikke bruke deler fra min gamle pc. PCen skal hovedsakelig brukes til spilling, og helst ikke koste mer enn 18 000 kr.

 

Problemet er at jeg aldri har helt satt meg inn i PC-deler og hva som er nytt/bra osv. Men jeg har laget et lite oppsett, bare sånn i farta.

 

Asus P5W DH Deluxe

Corsair TWIN2X-6400 2 GB 2 x 1 GB) CL5

Hiper HPU-4M580

Intel Core 2 Duo E6400

Kingston ValueRAM DDR2-533 2048 MB (2x1024)

Lian Li PC-6070B

MSI GeForce 7900 GTO 512 MB

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB ATA100

XFX GeForce 7950 GT 570M

 

Det jeg vet jeg vil ha er Duo 2 Core prosessor, ellers er det fritt å komme med forslag til resterende deler. Om jeg ska ha E6400 eller R6600 er også heller uvist.

Jeg tror ikke jeg skal klokke ettersom jeg ikke kan det, ialle fall ikke med det første.

 

Så det jeg trenger hjelp til er forbedring/utbytning av deler jeg har i min liste (passer alt sammen? =_O). Samt hjelp til å legge til deler jeg mangler eller trenger for best mulig ytelse :). Dette gjelder også mus / tastatur. Skjerm har jeg allerde valgt ut, men vist du har unormalt mye peiling (og ønsker å dele denne informasjonen med meg/andre) kan du godt gi meg råd om hva kriteriene for en god game skjerm er ;).

 

Tusen takk for alle svar :ph34r: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...