Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med at maskinen min "plutselig" slår seg av her og der. Etter litt enkel feilsøking lurer jeg på om det kan skyldes at strømforsyningen har kasta inn håndkleet, men samtidig hender det jeg får noen feilmeldinger ved oppstart.

 

Utfyllende info:

- P4 2,8GHz

- ASUS P4-P800 E hovedkort

- 1024 Mb RAM (Geil etellerannet - husker ikke modell)

- 3 harddisker (2 WD, 1 Hitachi)

- 1 DVD-RW (NEC)

 

Feilsøking:

- PCen har fungert normalt med dagens oppsett i snart ett år. Plutselig her om dagen bare slukna den mens jeg satt med den. Ingen tunge operasjoner som ble utført.

- Den lot seg ikke skru på igjen.

- Ved å ta ut strømkabelen i noen sekunder, og så sette den inn igjen, fikk jeg skrudd den på igjen, men den slukna iløpet av ett minutt.

- "Plutselig", etter noen forsøk med overnevnte teknikk (kabelen ut og inn) får jeg meldingen "Overclocking failed!" når jeg starter skraphaugen. Jeg har aldri klokket maskinen eller rota i BIOSen.

- Ved å ta ut to av harddiskene OG ta ut/inn strømkabelen holder den seg påslått nå (hvis den har litt medvind...).

 

Er det kun strømforsyningen, eller kan det være noe mer som er galt? (jeg tenker da på "Overclocking failed!" meldingen)

Endret av seretur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har et problem med at maskinen min "plutselig" slår seg av her og der. Etter litt enkel feilsøking lurer jeg på om det kan skyldes at strømforsyningen har kasta inn håndkleet, men samtidig hender det jeg får noen feilmeldinger ved oppstart.

 

Utfyllende info:

- P4 2,8GHz

- ASUS P4-P800 E hovedkort

- 1024 Mb RAM (Geil etellerannet - husker ikke modell)

- 3 harddisker (2 WD, 1 Hitachi)

- 1 DVD-RW (NEC)

 

Feilsøking:

- PCen har fungert normalt med dagens oppsett i snart ett år. Plutselig her om dagen bare slukna den mens jeg satt med den. Ingen tunge operasjoner som ble utført.

- Den lot seg ikke skru på igjen.

- Ved å ta ut strømkabelen i noen sekunder, og så sette den inn igjen, fikk jeg skrudd den på igjen, men den slukna iløpet av ett minutt.

- "Plutselig", etter noen forsøk med overnevnte teknikk (kabelen ut og inn) får jeg meldingen "Overclocking failed!" når jeg starter skraphaugen. Jeg har aldri klokket maskinen eller rota i BIOSen.

- Ved å ta ut to av harddiskene OG ta ut/inn strømkabelen holder den seg påslått nå.

 

Er det kun strømforsyningen, eller kan det være noe mer som er galt? (jeg tenker da på "Overclocking failed!" meldingen)

7209101[/snapback]

 

Har hatt lignende problem, høres ut som defekt hk

Endret av guran1942
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...