Gå til innhold

program som oversetter skrift til tale


joerk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs hva du mener, men om du trenger et program som kan lese f.eks. tittellinja til det aktive vinduet + objekter i samme dialog, så har ihvertfall Windows XP integrert noe som heter Narrator (Start -> Kjør -> Narrator).

 

Om du mener et program som kan lese fra en tekstbox, så kan jeg ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Det jeg trenger er et program der en skriver inn ord og setninger som med et tastetrykk blir oversatt til tale. Jeg skal bruke programmet for å hjelpe en gutt som har vankeligere for å lære vokal(muntlig) engelsk enn skriftlig. Jeg tror et slikt system kan hjelpe han til også å forstå den muntlige talen.

Lenke til kommentar

shit-talker er det samme som talk, bare at det har et ekstra vidu hvor du kan legge inn forhåndsdefinerte ting som skal bli sagt (og med hva slags stemme) også ligger det et par ting der fra før.

 

Det orginale talk kan du finne på http://www.analogx.com/

 

Du kan også gå til kontrollpanel > Speech > Text to speech

 

Men jeg foretrekker talk eller Sayit (vet ikke hvor du får lasta det ned)

 

Det hadde vært latterlig om noe sånt hadde kostet penger (med mindre det var noe profesjonelt altså ikke sånn elendig "data-stemme" som programene over), den gamle amiga'en min (A500) klarer til og med det!

(og det er en fra 1987 og det var en av de dårligste bortsett fra A1000)

 

Edit: Blanda SayIt og Talk. Shit-talker er basert på talk men det er ikke analogX som har leget talk. De har laget SayIT; http://www.analogx.com/contents/download/a...audio/sayit.htm

 

[ Denne Melding var redigert av: megavolt på 2002-11-11 16:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...