Gå til innhold

Hjelp.. oppgradering med problemer.


DrAlzheimer

Anbefalte innlegg

Litt usikker på om jeg poster i riktig forumdel men.. Etter og ha sett meg lei på mitt gamle GeForce 6600GT agp kort, bestemte jeg meg for og fornye. Valget fallt på XFX GeForce 7900GT PCI-Express, siden jeg ikke hadde PCI-Express på mitt gamle hovedkort, blei det et nytt Epox kort.

Satte det sammen med en ny strømforskyning 580watt, men brukte min gamle CPU AMD Athlon 64 3200+ og mine to Corsair 512 MBytes SDRAM DDR. Testet hva det var godt for med 3D Mark 05, og scoret 8332 med en eldre forceware 84.21 som jeg syns virket best med mitt gamle 6600 kort, og var meget fornøyd med det. :dribble:

Så startet jeg Battlefield2 i god tro om at jeg kunne skru alle grafikkoptions på fullt, hopper ut i multiplayer og får meg en på trynet av kjempe laaag.. Prøvde og justere litt og litt ned, men har endt opp på samme grafikk options som jeg hadde med mitt gamle 6600 kort. Men virker mye mere stabilt i singelplayermode.

 

SÅ KOMMER 1000 KRONERS SPØRSMÅLET.. har lagt merke til at harddisken jobber som fa** når det lagger, som får meg til og tro at jeg har feil eller for lite minne.

Så siden jeg er ganske grønn på det her, hadde det vært kjekt med no veiledning/tips om hva som må/kan gjøres. :)

 

Litt maskinvareinfo:

Manufacturer EPoX COMPUTER CO., LTD

Model nForce4-SLI DDR: 9NPA+SLI / 9NPAJSLI / 9NPASLI Series

Version 1.x

Chipset Vendor Nvidia Corp

Chipset Model nForce4 Memory Controller

South Bridge nForce4 PCI to ISA Bridge

SMBus Nvidia Corp nForce4 SMBus @4C00h

SMBus Nvidia Corp nForce4 SMBus @B000h

CPU AMD Athlon 64 3200+

Cpu Socket Socket 939

Processor Upgrade

Max CPU Speed 3000 MHz

System Slots 4 PCI

Memory Summary

Capacity 1024 MBytes

Location System board or motherboard

Maximum Capacity 16384 MBytes

Memory Slots 4

Error Correction None 64-bit ECC

Error Correction Capabilities None

 

---Minne:

Manufacturer Corsair

Part Number VS512MB400

Serial Number 00000000

Capacity 512 MBytes

Memory Type SDRAM DDR

Speed PC3200 (200 MHz)

Data Width 64 bits

Voltage SSTL 2.5V

Error Correction None

Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs

Manufacturing Date N/A

EPP SPD Support No

Endret av DrAlzheimer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La du inn OS (XP) pånytt når du byttet hovedkort?

Legg inn nye grafikk drivere.

Jupp, splætt ny XP Home. Og har lagt inn siste NVidia drivere på hovedkort nForce4, dog en litt eldre til grafikkortet 84.21, da jeg scoret litt mere på 3dMark med denne..

2gb ram er anbefalt på det sterkeste hvis du skal spille bf2 med grafikken med full eye candy..det er jo dessuten ganske utbredt...

Ja ikke sant.. sa jeg var grønn :hmm:

 

Men er det noen som kan bekrefte om jeg har riktige ram brikker til hovedkortet mitt (ble forvirret av hvor mye forskjellige typer ddr rambrikker det var og få tak i)? Og om jeg er kvitt problemet mitt med 1024MB til, altså 2048 tilsammen?

Noen som har noen spesifike annbefalinger?

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...