Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke ordentlig


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp installert en ny SATA-kontroller og en ny SATA 500 GB harddisk. Først satt jeg i kontrolleren, startet driverinnstallasjonen og det gikk greit.

 

Deretter åpnet jeg PCen på nytt, satt harddisken på en ledig plass, koblet den til en strømkabel (en av den typen som går til cd-stasjon, harddisk, minnekortstasjon osv. Det var en del fikling under denne prosessen. Jeg har montert hardware uten problemer tidligere, men denne gangen gjorde jeg det tydeligvis uten hell.

 

Når jeg starter opp PCen, sender den plutselig ikke bilde til skjermen (skjermen mottar INGEN signaler), ei heller noe signal til tastatur eller datamus. Den sender rett og slett ingen signaler til noen komponenter. Tasteturet blinker når jeg trekker kabelen ut og inn, men utover det skjer det ingenting.

 

Jeg prøvde å starte den på nytt noen ganger, uten godt resultat. Så tok jeg ut all den nye maskinvaren, men den vil fremdeles ikke starte.

 

Det eneste jeg opplever er at viften jobber no så inn i granskauen. Det kommer også en kneppelyd med jevne mellomrom.

 

Hva har skjedd?

 

Mvh

Hallingen

Endret av HHalling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være strømforsyningen som ikke leverer nok strøm.

 

Du sa: "Deretter åpnet jeg PCen på nytt, satt harddisken på en ledig plass, koblet den til en strømkabel (en av den typen som går til cd-stasjon, harddisk, minnekortstasjon osv."

 

Betyr det at du brukte en ANNEN strømkabel da du startet opp første gang?

Lenke til kommentar

I innstallasjonsmanualen til SATA-kontrolleren stod det at jeg måtte sette inn kontrolleren først, og deretter innstallere driveren. Etter at jeg hadde lagt inn driveren, startet jeg PCen på nytt for å se om alt fungerte - hvilket det gjorde.

 

Deretter skrudde jeg av PCen, og fant en ledig plass til harddisken, og koblet først til SATA-kabelen fra harddisken til kontrollen.

 

Det henger ofte noen ledige IDE- og powerkabler til f.eks. DVD-stasjoner og andre harddisker. Jeg tok en ledig powerkabel som hang løst, plugget den inn i harddisken (den passet), og da var vel jobben under dekselet på kabinettet ferdig.

 

Jeg kobler til PCen og starter den, men får ikke skjermbilde. Jeg prøver å restarte den et par ganger - fremdeles ikke respons. Jeg kobler så fra PCen, åpner den og tar ut alt av det jeg nettopp har satt inn. Men når jeg starter PCen på nytt er feilen der fremdeles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...