Gå til innhold

Panasonic Lumix DMC-LX2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er på jakt etter et kompaktkamera, som er såpass kompakt at jeg orker å ta det med meg når jeg skal ut av huset, og som også er enkelt å ta med seg rundt på tur.

 

Er samtidig ute etter manuell kontroll over blandt annet lukkerhastighet og slike ting, slik at jeg kan stille inn selv hvordan jeg vil at bildet skal bli.

 

Som dere merker av min ordbruk er jeg ikke er erfaren fotograf, men har nå lyst på et dugandes kamera.

 

Har lest en del her på akam, men hadde et inntrykk av at "kompakt"kameraer med manuelle innstillingsmuluigheter ikke florerte på markedet, og at man gjerne måtte opp i en viss størrelse, ala canon powershot.

 

Inntill jeg leste testen om Panasonic DMC-LX1 her på akam. Her er det jo 16:9 bilder og video, og også virker det som om man kan stille inn ting manuelt. En optisk billedstabilisator og greit med zoom appelerte også veldig til meg, men virket som om det ble en del støy ved økte iso-verdier.

 

Ser nå at DMC-LX2 er på markedet. Noen som har erfaring med denne??

 

Er dette DET kameraet for meg med tanke på brukervennlighet, manuelle innstillinger, optisk billedstabilisator og generelle "ting"??

 

Kommentarer ønskes! Prisklasse opp til 4.000 kr, men helst mindre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...