Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med å sikre trådløst nett med WEP


Anbefalte innlegg

Hallois

 

Jeg plages endel med å sikre det trådløse nettet mitt.

Til nå har jeg kun sperret på mac addresser hvem som får tilgang til det trådløse nettet mitt.

 

Men jeg skal koble på en sterkere antenne på routern å har da løst å sikre nettet mitt litt bedre da, siden flere kan finne meg.

Et av problemene er at jeg har en D-Link DSM-320 på nettet å den støtter ikke noe mere enn WEP kryptering så kan derfor ikke bruke WPA.

 

Men den som skjer er at når jeg har fulgt wizard'n å satt opp med WEP kryptering å prøver å koble til med datamaskinene så kobler den til, men jeg får ikke lengere IP addresse hos routern så jeg får begrenset eller ingentilgang så fort jeg skrur på WEP krypteringen..

 

Jeg prøvde også å gå inn i advance menyen å skru på WEP krypteringen uten noen wizard men hjalp ikke det heller.

 

Routern er en D-Link DGL-4300.

 

Har faktisk vært borti dette tiligere når jeg har hjulpet andre med trådløse nett, og fått akkurat samme problemet, så hadde vært flott og funne ut av det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men den som skjer er at når jeg har fulgt wizard'n å satt opp med WEP kryptering å prøver å koble til med datamaskinene så kobler den til, men jeg får ikke lengere IP addresse hos routern så jeg får begrenset eller ingentilgang så fort jeg skrur på WEP krypteringen..

 

 

Hvis det er mangel på IP-adresse som er problemet vil jeg forslå å sette statisk IP på klientmaskinen(e) din(e). ( Med tilhørende nettmaske og DNS-servere)

Lenke til kommentar

Du sa atte hva da?

Statisk? tenker du da fast ip?

 

Men det må jo finnes en grunnfor at ingen av de 2 maskinene jeg har koblett til trådløst får begrenset eller ingen tilgang så fort jeg skrur på krypteringen..

 

En annenting jeg lurer på er hvorfor signalstyrken går ned så fort jeg begynner å overføre filer via det trådløse nettet?

Har 108mbps trådløst nett, men via total copy så ser jeg at jeg overfører max med 2000kb/s.

 

Å før jeg starter overføringen har jeg nesten full guffe på signalstyrke 4streker og når overføringen starter detter signalstyrken ned til bare 2streker...

Lenke til kommentar

Hmm... WEP krever at du bruker hex tall i koden. (1-9 og/eller a-f)

 

På DGL-4300 har du mulighet til å bruke 10 hex-tall (64bit kryptering) eller 26 hex-tall (128bit kryptering)

 

Nøyaktig samme tallrekke må du bruke i det programmet du logger deg på det trådløse nettverket med.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...