Gå til innhold

Bygge stuepc Hva vil du ha?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå har jeg prøvd i et par andre fora på Hardware, men håper jeg treffer samarbeidere her :thumbup:

 

Jeg har som skoleprosjekt å designe et kabinett til en stuepc :dremel:

 

I den anledning har jeg noen spørsmål til deg, som jeg håper du tar deg tid til å svare på og hjelpe meg med.

 

Hva bruker du, eller vil du bruke en fremtidig, stuepc til?

 

Jeg tenker at kabinettet (herved kalt "Solar plexus") skal ha nødvendige inn og utganger bak, harddisk - mulighet for opptak/avspilling av musikk, film, spill, m.m. inne i,

men skal også i front ha:

-dvd - brenner /cd-spiller

-Mulighet for tilkobling av USB, firewire, lyd inn/ut, kortleser, spill kontroller inngang(seriell) i front. Noe mere?

 

Videre ønsker jeg at den skal kunne manøvreres uten at skjermen er på, høre på musikk o.l. Dvs. At den kan betjenes i front, hvis jeg har vimsa bort fjernkontrollen

 

Hvilke betjeningsmuligheter i fronten savner du på din nåværende pc og kunne tenke deg på en fremtidig stuepc?

 

De ”vanlige” knappene i front er:

- power

- re-start

- cd/dvd inn/ut

- cd/dvd start

 

Skal den ha et display i front? hvilke muligheter bør den ha og hvilken informasjon bør den gi? (Eksempler?)

 

 

Jeg er takknemlig for alle typer innspil, tips og råd og kommer sikkert med flere spørsmål underveis

 

Håper også at denne posten vil være til hjelp for andre som bygger stuepc her i forumet.

 

Jeg har også laget en post der jeg trenger hjelp til hvilke komponenter jeg trenger > Her.

 

Videre vil jeg lage byggelogg ((HER)) når jeg kommer så langt. :w00t:

 

 

Prosjektet skal være færdig 10 desember 2006 :ohmy: og det vil være utstilling 18-22 des. på AHO

 

Mvh.

Greb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...