Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig hastighet med trådløst, ikke med kabel


Anbefalte innlegg

Hei er det noen som kan hjelpe en stakkars finnmarking som ikke har peil på data?

Jeg har en 6mb linje fra Tele2, når jeg kjører på kabel, får jeg 6, når jeg kjører på trådløs, får jeg 3,2 :(

 

Jeg har prøvd følgende:

 

1) Bytte router (tror det er sån det skrives)har testet Linksys, og 3Com, 3,2

2) Bytte kort i maskinen, 3,2

3) Prøvd en annen maskin, 3,2

 

Dersom det er noen som kan hjelpe, skal jeg sørge for at dere får lønn i himmelen :)

 

edit: forandret emnefeltet

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Denne gangen har jeg forandret på det for deg, men vær vennlig å tenk over det neste gang du oppretter en tråd her på forumet.

Lenke til kommentar

Hvilken standard har du på den trådløse delen? Hva er hastigheten wlan kortet i maskinen klarer og hva routeren klarer.

 

11, 22, 54 eller 108 mbit?

 

11mbit er ikke mer enn 2mbit i reell hastighet, 54 er rundt 22mbit. Om du skal sammenligne med kabel.

 

Kryptering vha wep-nøkkel gjør også det trådløse nettet treigt og ustabilt. Bruk heller adgangskontroll vha MAC-adressene. Dette er en del sikkrere og hindrer ikke trafikk flyten.

 

-Thelle.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svarene :)

 

Jeg har prøvd og sette routern alle plasser i huset, inkl.bak pcen.

Jeg har prøvd, både B, G, og mix. Fortsatt samme problem.

Jeg har også forsøkt men helt åpent nett (ingen kryp), fortsatt stabilt på 3,2???

 

Er det noen som vet om Tele2 sine linjer kanskje ikke liker routere??

Lenke til kommentar
Hvilken standard har du på den trådløse delen? Hva er hastigheten wlan kortet i maskinen klarer og hva routeren klarer.

 

11, 22, 54 eller 108 mbit?

 

11mbit er ikke mer enn 2mbit i reell hastighet, 54 er rundt 22mbit. Om du skal sammenligne med kabel.

 

Kryptering vha wep-nøkkel gjør også det trådløse nettet treigt og ustabilt. Bruk heller adgangskontroll vha MAC-adressene. Dette er en del sikkrere og hindrer ikke trafikk flyten.

 

-Thelle.

7201525[/snapback]

 

Skjønner ikke hva du mener med det. (MegaByte = mB, MegaBit = mb)

Lenke til kommentar
Hvilken standard har du på den trådløse delen? Hva er hastigheten wlan kortet i maskinen klarer og hva routeren klarer.

 

11, 22, 54 eller 108 mbit?

 

11mbit er ikke mer enn 2mbit i reell hastighet, 54 er rundt 22mbit. Om du skal sammenligne med kabel.

 

Kryptering vha wep-nøkkel gjør også det trådløse nettet treigt og ustabilt. Bruk heller adgangskontroll vha MAC-adressene. Dette er en del sikkrere og hindrer ikke trafikk flyten.

 

-Thelle.

7201525[/snapback]

 

Skjønner ikke hva du mener med det. (MegaByte = mB, MegaBit = mb)

7205187[/snapback]

 

De tallene han oppgir her er de hastighetene man burde forvente i praksis, i MegaBit.

11, 22, 54, og 108 MegaBit er kun teoretiske hastigheter.

Lenke til kommentar
Hvilken standard har du på den trådløse delen? Hva er hastigheten wlan kortet i maskinen klarer og hva routeren klarer.

 

11, 22, 54 eller 108 mbit?

 

11mbit er ikke mer enn 2mbit i reell hastighet, 54 er rundt 22mbit. Om du skal sammenligne med kabel.

 

Kryptering vha wep-nøkkel gjør også det trådløse nettet treigt og ustabilt. Bruk heller adgangskontroll vha MAC-adressene. Dette er en del sikkrere og hindrer ikke trafikk flyten.

 

-Thelle.

7201525[/snapback]

 

Skjønner ikke hva du mener med det. (MegaByte = mB, MegaBit = mb)

7205187[/snapback]

 

De tallene han oppgir her er de hastighetene man burde forvente i praksis, i MegaBit.

11, 22, 54, og 108 MegaBit er kun teoretiske hastigheter.

7205269[/snapback]

 

 

Ok. Jeg trodde du mente at 11, 22, 54 og 108 var bit hastiheter og 2 var en Byte hastighet^^ :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet ikke om dette er til hjelp, men her er min erfaring:

Jeg kjøpte en Linksys LSWRT54G til min datter på Elkjøp. Den var veldig ustabil på signalstyrken, og den vandret fra bunn til topp. Ved et par anledninger mistet jeg signalet helt til tross for at avstanden mellom maskinen og routeren var bare 3 meter. Var på Elkjøp og klaget på den og fikk til svar at den kan jeg bare komme ned å bytte, for de hadde fått inn et parti det var feil på som ble sendt i retur. Tok turen ned, fikk en ny, og nå er alt som normalt med topp signalstyrke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...