Gå til innhold

Noen spørsmål om førerkort og sperrefrist på teori


Badon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å tar førerkort i klasse B og T.

Jeg strøyk på teoriprøven til KL.B(med 1 feil for mye :cry:) og lurte på om sperrefristen på 2 uker gjelder både teori på KL.B og T? Eller kan jeg ta teori på traktor selv om jeg strøk på bil for under 2 uker siden?

 

Det andre jeg lurte på var. Når jeg har bestått i KL.T får jeg da BE når jeg står på bil?

For når jeg kan kjøre traktor og henger på til sammen 25t, burde jeg vel få kjøre en bil med henger på tilsammen 3,5t? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg driver å tar førerkort i klasse B og T.

Jeg strøyk på teoriprøven til KL.B(med 1 feil for mye :cry:) og lurte på om sperrefristen på 2 uker gjelder både teori på KL.B og T? Eller kan jeg ta teori på traktor selv om jeg strøk på bil for under 2 uker siden?

 

Det andre jeg lurte på var. Når jeg har bestått i KL.T får jeg da BE når jeg står på bil?

For når jeg kan kjøre traktor og henger på til sammen 25t, burde jeg vel få kjøre en bil med henger på tilsammen 3,5t? :hmm:

7197603[/snapback]

Oj, kjipt å stryke med en feil :thumbdown: Men sperrefristen gjelder kun for klasse B. Og nei, du får ikke klasse BE. En traktor kan bare kjøre i 40 km/t. Men du trenger ikke å ta det obligatoriske lastsikringskurset om igjen, dersom du senere vil utvide til BE.

Lenke til kommentar

Okey, tusen takk. Kjipt det med at jeg ikke får BE. :(:thumbdown:

 

Men jeg har lastsikkringskurset 20.11 og skal ta teoriprøven på mandag, hvis jeg står på mandag kan jeg a bestille oppkjøring selv om jeg ikke har lastsikkringskurs før 20.11 så lenge oppkjøringa er etter 20.11?

 

Også lurte jeg på hvor lang tid i forveien man kan bestille oppkjøring til bil? Har bursdag 23. Januar kan jeg bestille hvis jeg står på mandag?

 

Der har jeg ikke førstehjelp og Mørkekjøring ennå men da skal jeg ha 7.11 og 13.11 kan jeg bestille før jeg har det? :hmm:

Lenke til kommentar
Okey, tusen takk. Kjipt det med at jeg ikke får BE. :(:thumbdown:

 

Men jeg har lastsikkringskurset 20.11 og skal ta teoriprøven på mandag, hvis jeg står på mandag kan jeg a bestille oppkjøring selv om jeg ikke har lastsikkringskurs før 20.11 så lenge oppkjøringa er etter 20.11?

 

Også lurte jeg på hvor lang tid i forveien man kan bestille oppkjøring til bil? Har bursdag 23. Januar kan jeg bestille hvis jeg står på mandag?

 

Der har jeg ikke førstehjelp og Mørkekjøring ennå men da skal jeg ha 7.11 og 13.11 kan jeg bestille før jeg har det? :hmm:

7200563[/snapback]

Du må nok gjennomføre alt det obligatoriske før du kan bestille oppkjøring. Men når du har gjennomført det, så er det bare å bestille. Men det har ikke noe hastverk. Om du bestiller i midten av november, så holder det i massevis. Jeg bestilte dagen før oppkjøringen min...

Lenke til kommentar
Okey, tusen takk. Kjipt det med at jeg ikke får BE. :(:thumbdown:

 

Men jeg har lastsikkringskurset 20.11 og skal ta teoriprøven på mandag, hvis jeg står på mandag kan jeg a bestille oppkjøring selv om jeg ikke har lastsikkringskurs før 20.11 så lenge oppkjøringa er etter 20.11?

 

Også lurte jeg på hvor lang tid i forveien man kan bestille oppkjøring til bil? Har bursdag 23. Januar kan jeg bestille hvis jeg står på mandag?

 

Der har jeg ikke førstehjelp og Mørkekjøring ennå men da skal jeg ha 7.11 og 13.11 kan jeg bestille før jeg har det? :hmm:

7200563[/snapback]

Du må nok gjennomføre alt det obligatoriske før du kan bestille oppkjøring. Men når du har gjennomført det, så er det bare å bestille. Men det har ikke noe hastverk. Om du bestiller i midten av november, så holder det i massevis. Jeg bestilte dagen før oppkjøringen min...

7201276[/snapback]

 

eh..100 % sikker?

Jeg hadde ikke førstehjelp og mørkekjøring når jeg bestilte oppkjøring.

Kompisen min som hadde trafikalt grunnkurs men ingenting annet besto teorien, bestilte oppkjøring (2mnd kø her), tok ferdig alt obligatorisk og kjøre opp.

Lenke til kommentar

Du kan bestille oppkjøring umiddelbart etter at du har bestått teorieksamen. Trenger ikke å ha gjennomført obligatorisk kjøring eller kurs for å bestille tid - så lenge du gjennomfører dette før førerprøven.

 

Hvor lenge før bursdagen din du må bestille oppkjøring varierer veldig ut fra hvor i landet du bor. Ventetiden varierer fra en dag til over to måneder på de ulike trafikkstasjonene. Så du bør høre med kjøreskolen din om dette. Normalt får du bestille ca 2.5 måneder i forveien, så sant du har bestått teorien.. Så det lureste er å bestå om 2 uker og bestille tid med en gang. Da er du helt sikker på at du får tid den dagen du ønsker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...