Gå til innhold

PC yter dårlig på CS, men bra på NFS Carbon?


Anbefalte innlegg

Morn

 

Har et lite problem med PCen, for når jeg skal spille CS, så pleier tastaturet og musen og henge seg, altså hvis jeg skyter og slepper skyteknappen, så er det av og til den ikke slutter å skyte før om 1 sekund etterpå ca. samme med tastaturet, når jeg går og skyter, så slutter den ikke å gå eller å skyte før om kort tid etterpå.

 

Men hos Need for Speed Carbon eller Most Wanted, så har jeg ikke sett et tegn på noe lignende, og heller ikke i windows.

 

Så hva kan være problemet, og kan det fikses? Hilsen aktiv CS-spiller. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som eit problem i cfg på cs...

 

prøv dette... net_graph 1-3 i console og se hvilken fps du har :S Det kan være at du har langt under målet som skal til for og runne perfekt :)

 

Eller viss du har etterslepp på mus og tastatur skrive disse commandene: -noforcemparms -noforcemaccel

 

f.eks C:\Valve\Steam\Steamapps\nick\counter-strike\hl.exe -console -game cstrike -noipx -nojoy -numericping -heapsize 245000 -noforcemparms -noforcemaccel

 

Viss ikke har jeg et forslag at du tar turen her og ser på forskjellige guider...

 

2tm.org

Endret av Neon-light
Lenke til kommentar
Høres ut som eit problem i cfg på cs...

 

prøv dette... net_graph 1-3 i console og se hvilken fps du har :S Det kan være at du har langt under målet som skal til for og runne perfekt :)

 

Eller viss du har etterslepp på mus og tastatur skrive disse commandene: -noforcemparms -noforcemaccel

 

f.eks C:\Valve\Steam\Steamapps\nick\counter-strike\hl.exe -console -game cstrike -noipx -nojoy -numericping -heapsize 245000 -noforcemparms -noforcemaccel

 

Viss ikke har jeg et forslag at du tar turen her og ser på forskjellige guider...

 

2tm.org

7229990[/snapback]

 

Ligger på 100fps ca. Men når tilfellet skjer, så detter jeg ned til 70-80 fps.

Har også prøvd med de argeste fpsguidene, men de så heller ikke ut til å fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problemet for et halvt års tid siden, men problemet forsvant da jeg byttet hovedkort. Hos meg var det også tilsynelatende en veldig lang forsinkelse mellom signalet som forteller maskinen at en tast er trykket ned og signalet for at tasten er sluppet.

 

Jeg kan ikke annet enn å råde deg til å prøve andre USB Host Controller-drivere om utstyret ditt bruker USB. Merk at du kan få store problemer om du begynner å bytte ut .DLL-filer for USB med forskjellige varianter du finner via google, så ta vare på alle orginale filer før du eventuelt bestemmer deg for å prøve dette.

Du kan også prøve å bytte USB-tilkobling for mus/tastatur, f.eks teste i framsiden eller annen port bak.

 

PS. Dette gjøres på eget ansvar!

Lenke til kommentar
Jeg har hatt samme problemet for et halvt års tid siden, men problemet forsvant da jeg byttet hovedkort. Hos meg var det også tilsynelatende en veldig lang forsinkelse mellom signalet som forteller maskinen at en tast er trykket ned og signalet for at tasten er sluppet.

 

Jeg kan ikke annet enn å råde deg til å prøve andre USB Host Controller-drivere om utstyret ditt bruker USB. Merk at du kan få store problemer om du begynner å bytte ut .DLL-filer for USB med forskjellige varianter du finner via google, så ta vare på alle orginale filer før du eventuelt bestemmer deg for å prøve dette.

Du kan også prøve å bytte USB-tilkobling for mus/tastatur, f.eks teste i framsiden eller annen port bak.

 

PS. Dette gjøres på eget ansvar!

7232323[/snapback]

 

Det var slettes noe nytt, skal prøve meg så fort jeg har tid. For dette hørtest faktisk logisk ut. Du er en vis mann:)

Lenke til kommentar

Jeg kan forøvrig nevne at jeg gjorde dette da jeg bare fikk USB 1.1-hastighet (12 Mbit/s) på en ekstern disk. Etter å ha byttet ut .DLL-filene som inneholder "USB" i seg med noen filer jeg googlet meg fram til fikk jeg ekte USB 2.0 Hi-Speed hastighet på disken - 480 Mbit/s! :)

Dette var et tips jeg fikk av eieren av disken som hadde nøyaktig samme problemet, så jeg velger å tro USB-støtten i Windows XP SP2 ikke er helt patent.

Lenke til kommentar

Nei, vil ikke tro det. Jumpere i sin natur er ganske essensielle. Står en jumper feil er det noe som ikke funker i det hele tatt, eller fungerer på en svært merkelig måte. Tilfellet med trege taster er langt ifra å fungere på en svært merkelig måte, ut i fra den erfaring jeg har med jumpere, USB og maskinvare generelt :)

 

Men jeg leste litt rundt for å se om jeg fant igjen en tweak som sirkulerte på nettet for noen år siden som visstnok skulle kunne justere klokkefrekvensen på USB-bussen. Men istedet fant jeg dette som visstnok tilsier at BIOS-oppdatering kan løse USB-problemer.

 

Foresten, bruker du PS2-til-USB-overgang på tastatur eller mus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...