Gå til innhold

Ny gitar! hjelp :)


Rikkemor

Anbefalte innlegg

W-950SCE har jeg sett på ja, og den er veldig deilig - spesielt med gode strenger. Opprinnelig en gitar til 8000, men som man får tak i til rundt fire.

Morgan er kjent for å levere veldig høy kvalitet for lite penger. De andre store produsentene (les: Fender, Gibson etc) prøver helst å presse deg opp på en dyrere modell - men de er til gjengjeld utrolig gode!

 

Men gitarer er ofte smakssaker, men som sagt tidligere er pickupsystemet på Morgan-gitarene overlegent det meste annet.

 

En annen ting er at Morgan-gitarene produseres i Norge (nærmere bestemt på Stathelle), så om det blir noe feil, eller om den går opp i liminga, eller noe sånt (btw. har aldri opplevd det med noen gitar, heller ikke hørt om det, men rent hypotetisk), så er det bare sende gitaren til Stathelle, så fikser de det utrolig kjapt og greit, uten spørsmål eller noe.

 

Pappa har en litt dyrere modell, og han bor på Stathelle. En dag var det noe feil med gitaren, og han pakka den i bilen og kjørte rett bort til fabrikken, hvor de fiksa det på noen minutter helt gratis. Er imponert over kundeservicen deres... :)

7217527[/snapback]

 

 

Ja det var det jeg så, er det en jeg bør gå for da, iom at jeg får en gitar til 8000 til fire? Det er ikke lett dette med å velge gitar! Hvordan er lyden i den da? for meg er det ganske viktig at den er bra selvom den ikke er koblet til en forsterker.

 

Kundeservicen hørtes imponerende ut ja. Men det er bra, sånn det skal være;)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en liten ting for svarte gitarer.

7217513[/snapback]

Skjønner hva du mener, jeg hadde to kriterier når jeg så etter kasse, at den var sort og hadde cutout.

7221608[/snapback]

 

Ikke sant.. men lyden må jo være bra også. Og der er problemet. Finner ikke en som ser bra ut og i tillegg har veldig bra lyd :(!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
1. Her er det snakk om akustisk.

2. Ho har allerede kjøpt gitar.

3. RG350dx er heller dessverre ingen særleg god gitar.

7608549[/snapback]

si meg spiller du gitar? har du en slik gitar? har du spilt mye gitar? hvor lenge har du spilt. ikke kom å fortell meg at det ikke er en god gitar.
Lenke til kommentar
:) litt Off Topic men men...

 

Syntes at noen lager en Gitar Kjøpe Guide, hvor dere legger inn gode gitarer i alle prisklasser.

7608947[/snapback]

spiller du gitar?

7608951[/snapback]

 

 

yess :p men kan ikke så ekstremt mye om hva som er bra gitarer ;)

 

(har spilt i 2 år ekke så veldig god men men :p)

Lenke til kommentar
1. Her er det snakk om akustisk.

2. Ho har allerede kjøpt gitar.

3. RG350dx er heller dessverre ingen særleg god gitar.

7608549[/snapback]

si meg spiller du gitar? har du en slik gitar? har du spilt mye gitar? hvor lenge har du spilt. ikke kom å fortell meg at det ikke er en god gitar.

7608596[/snapback]

Ja, nei, men eg har nok prøvd den opp til fleire ganger, har vel spelt mitt opp gjennom åra kan ein vel seie, 9år, jo dessverre. :)

Den er tungt prega av slapt håndarbeid, billig treverk, billig mekanikk og elektronikk og dårlig lakkarbeide.

 

Edit: Rot.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...