Gå til innhold

Elektriker Intervju, Hva Bør jeg vite..


Footy

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg er 24 år og har tenkt å bli elektriker. Jeg gikk jo ikke faglinja på videregående så jeg blir voksenlæring, noe som innbærer at jeg blir gående i læra i 4 år og skole 1 gang i uke (I motsetning til 2 år skole 2 år læring)

 

Etter mye strev og pratet med mange firmaer har jeg funnet noen som er interessert. Skal på intervju førstkommende fredag.

 

Noe som er lurt å vite?

Jeg har lyst å bli elektriker fordi jeg ikke kan se for meg selv sitte i en kontorstol hele dagen, og koble, mekke pille med ting har alltid vært kult (syntes nå jeg).

Noen som har noen gode grunner til hvorfor man vil bli elektriker? Som jeg da kan nevne osv..?

 

Også, jeg vet jo hva en elektriker gjør, men noen som også kan beskrive hva en elektriker gjør litt mer detaljert, tilfelle jeg før spørsmålet.

 

All informasjon er gull vært siden jeg aldri har vært på et skikkelig intervju før,

 

Takk takk, satser å¨respons her nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

elektrikere må være flink til å jobbe NØYE, systematisk, kunne sammarbeide med andre, vere god i tekniske ting, elektrikerarbeid er både variert og ensidig arbeid.

 

Vanlig er 2år skole og 2,5 år lærling (ikke 2)

 

 

Elektrikere har hovedsakelig et variert arbeid, men kan bli litt ensidig i perioder.

Noen av oppgavene kan være: varmekabel, husinstallasjoner, div feilsøking, mottorstyringer, belysning, reparere hvitevarer, båter, varmepumper, fjærnstyring, tele/data, signalanlegg, alarmsystemer, osvosv... Kunne skrevet MYE mer, er egentlig bare fantasien som sitter grenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...